Jericho

Jag har börjat titta på en jättebra serie som vi har hyrt hem. det handlar om en liten stad, Jericho, ute på landet med ca. 3000 invånare. En dag så ser de en stor explosion från den närmaste storstaden och de antar att det är en atombomb. Samtidigt så förstörs all kontakt med "utsidan" dvs så har de ingen TV, Dator, telefon, radio, mm. efter ett tag så har de ingen ström heller. De försöker på olika sätt lista ut vad det är som har hänt och samtidigt hitta lösning på mat, regler och hur de ska leva utan el.
Det är en jätteintressant serie! Först när jag hörde om den tyckte jag att den verkade jättetråkig! men det passar faktiskt alla! det finns kärlek, spänning och "tankar" alltså se hur alla överlever.

De första två avsnitten hatade jag för man dör av närver, men man fastnar verkligen! Den är så bra! och det senaste jag såg fick mig att gråta t.o.m! jag är inte lätt att börja få att gråta för film, men nu så fälde jag en tår. :P

Så om ni kan kolla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0