The Last song

Jag vet, jag vet, jag tjatar mycket om denna bok/film, men bara så ni vet så är den jättebra! Jag vill inte att boken ska ta slut! Och jag bara längtar tills filmen kommer ut. Fast jag är lite arg, eftersom jag fick nyss se at den har bara premiär den 7e maj i Sverige! Ush vad jag är arg! Varför ända då? I USA är det premiär idag! Jaja om man väntar på något gått... :)


Bästa tipset för att ett förhållande ska räcka länge - Skojsigt!

Fiffigt huh? Någon som vill testa? ^^

tog denna bild från kakhusets.blogg.se


Daagen

Tack gode gud att denna dag är slut! Elevlektionen gick väl helt oje, haha blev lite flummigt och jag behövde lite hjälp av Jenny en gäng för vi visste inte vad vi skulle göra av tiden haha XD Men tror jag har nått mina mål i alla fall :) Sen gick matten är helvette! Jag är inte bra på muntliga saker och jag failade även fast det var en ganska enkel upgift.

sen var det gitarr och jag kom på det en min innan vi skulle börja haha så jag fick kuta en aning :P missade halva lektionen dåda haha :P

haha bjuder på denna :P


Nytt med Justin Bieber - Igen! :P

Haha han är snabb på att göra nytt hela tiden! Jag hänger inte ens med :S Jag tycker mycket om hans mysik, men jag tycker att han är för divig nu! Han var mycket gulligare innan han blev så känd! Jag menar, kolla på det här klippet hur han rör sig och allt, men jag tycker om hans musik och om det nu är sant att han kommer i maj, så tänker jag gå :)

haha klockrenaste citatet från "frida" av honom om Sverige :P

Och den där osten kommer från Sverige,
schweizerost. Jaha, är den från Schweiz...

haha lol... :P


Diss!!

jag dissar skosnören! :P Haha idag så la jag märke till hur extremt fort min danslärare knöt sina skor! Haha kanske en ganska ointressant fakta, men om ni visste hur länge jag brukar sitta ock trassla med mina skosnören nu med mina nya diesel/fake converse? :P Anlednigen till att jag skriver om detta är pga att jag såg denna bild på en hemsida och kom och tänka på mina vardagsproblem:


Helvettet väntar

Idag var det en underbar dag! Första gången jag gick med min nya snygga vårjacka och man kände sig bara så frii!! Det var ganska varmt, till skillnad från hur det var för nån månad sen, och sen så vad det dansen. Det var aparoligt som alltid! Älskar bara min dans så mycket!

Men så kommer helvettet imorgon... Jag ska först hålla elevlektion på förmiddan. Dans! Jag gillar dans, men tror inte jag är så verst bra på det direkt... Sen efter det så har jag Spanska,f ast det bryr jag mif inte så mycket om, men så efter der kommer matte nationella muntligt! Snälla någon döda mig! Det här är verkligen det viktigaste att jag får de betyg jag siktar på i annars så når jag inte mina mål! (JA, jag är envis vad det gäller betyg!)

aja, Njuter av livet så länge det varar... :)

I can se the light!! :P Omg vilken gammal och ful bild XD


Hi everyone!

I'm working om my english assigmet right now. It goes well thakyou, its just that i have 200 pages left to read on my book haha :P I'm cinda' stuck om ny english so sorry for writing everything in english. Other than the book i think I'll be finished untill my accounting tomorrow :P

Haha Don't take me serios pleace :P


i just lööööve my new sweater :D just like people go aroud with in high school in the movies :) i hope i come home with a "real" sweather like this with the high school i went in after my high school year :) <3

Ego?

Okej, Jag kan förstå att mannen som ska gifta sig ger allt kvinnan önskar till drömbröllopet ibland, om han har råd... Men alvarligt? Att hon gjorde en bröllopstårta som avbild av sig själv? Okej det kan vara att mannen ville överraska henne också.. Jaja i vilket fall så är detta ett ganska.. annorlunda bröllopstårta :P

 

 


Dagen i bilder

<3

Men va i.....?

EUWH!!! :P

<3

hihi :P <3

POWER!!!! :P

söt :D









marsmellow tävling = skojsigt!

Haha! Jag minns hur kul det var med marsmellowtävlingen i Falun :P Det var inte så kul och göra det själv för man fick typ kvällningar och det var ganska äckligt men oj vad det var kul :P man bara skrattade! (jag vill inte visa mig och det är Jennt som alltid tjatar om att jag måste lägga upp marsmellow klippen så då är det hon som får hamna på youtube moohahahah)

Sen så såg jag detta klipp och jag skrattade så mycket! XD det verkar som att vi gjorde lite fel men ändå :P (haha nu vet ni vad jag gör när jag har tråkigt hemma och inte orkar plugga haha)


Kolla vad jag har fåt!

Titta vad som kom i brevlådan idag! :D (eller inte i brevlådan direkt utan till ica men jaja)

brumdrumdrum....


Min fina smyckeshållare! :D


Och jag fick världens snyggaste örhengen till i present!


<3<3<3

Bloggtork

Vet absolit inte vad jag ska skriva om :P haha så ni får stå ut tills jag får mer inspiration hihi :P

juste vill bara skriva att mitt språkresa har skjutits fram :S EF är skumm haha :P


Söt katt stirrade på mig en gång utanför mit fönster för ett tag sen haha den var jättesöt!

Jag ska bli mer kreativ igen :D

Jag har typ inte ritat eller någonting på jättelänge och jag känner att jag saknar det jättemycket! Igår satt jag och ritade lite men jag ska börja göra det mer igen :) Jag älskar att måla! :D

apagammla bilder haha :P







och den jag gör nu. Håret är helt cp jag vet :P


låten som beskriver mig

Det roliga är att jag aldrig brukar lystna på vad låtar handlar om. jag förstår orden och jag tom lär mig de och kan sjunga till de fast jag tänker alldrig på vad låten igentligen handlar om! jag vet inte hur jag helt plötsligt gjorde det, men jag hade så tråkigt på T-banan hem så jag bestämde mig för att lystna på vad låten igentligen handlar om och jag insåg att det är en perfekt beskrivning på mig! till 100%! Och jag tycker mycket om paraplylåten också ;P


Namnsdag idag!

Juste! Kom på att jag har namnsdag idag enlit den underska kalendern haha :P inget speciellt igentligen, men i ungern så brukar man fira namnsdag emd presenter o allt så jag fick lite samtal från ingern idag :) + att Lady Gaga koncerten är en present + new moon DVDn som jag ska gå och kolla på nu :D

ett grattis till en annan Lea: Lea Mitchel som spelar Rachel i Glee :D
stolt över att ha samma namn som huvudrollen i Glee hihi


Har beställt

igår bestälde jag en smyckethållare eftersom jag känner mig i stort behov av det och jag hittade en jättesnygg på en hemsida :)


igår + idag

Igår kväll så åt jag med familjen på ett jätte coolt ställe! Det var ett Afrikanskt ställe på söder där man måste äta med händerna! Haha det är så roligt och det är jättejättegott :) man fick pannkaksliknande saker till som man skulle ta köttet med :) mumma! Jag tror det är bästa restaurangen jag har ätit på. Men det är verkligen enorma portioner så jag kom hem och var proppmätt och kunde knappt sätta mig ner och jag åt inte ens upp allt haha :P

 

Idag så var det faktiskt ganska kul i skolan. vi har en ny kurs som är ganska rolig och enkel, och bäst av allt: vi har inte prov på det :D

Dansen var aparolig som vanligt inget mer att säga om det :) <3


Ra Ra ah ah aa Ramma Ramamaa Ga Ga ohlahlaa!!!!

Lea är en väldigt glad flicka eftersom hon har en ny konsert att se fram emot  som hon nu har biljetter till efter en underbar första konsert! :D undra vilken? ;P

 

 


cake - bröllopstårtor

Man vill ju ha den snyggaste och finaste tårtan på sitt bröllop. Därrför är det oftast de som är störts, petigast, coolast, finast - och dyrast









är jag tråkig?

Ja, jag orkade inte följa med Hanna o Jenny till Forum Nacka idag. Jag orkade verkligen inte vakna tidigt en till dag och med tanke på att jag inte skulle kuna sova ut tills på fredag! Ja, jag är tråkig. Så jag har bestämt att idag ska jag ta itu med viktiga saker som jag har skjutit upp som t.ex städa mitt rum, sälja saker på blocket mm. Haha XD Men jag kunde sova ut i alla fall :)





Två bilder från igår :)

Sprillans ny! :D

jag såg nu när jag skulle ha lite "nostalgi" på konserten i förrgår så såg jag att det finns en sprillans ny låt av mika som lades upp samma dag som konserten! :D Jag tycker mycket om låten hihi :) det verkar som en låt till någon film när man ser detta klipp :)


Tilbaka :)

Oj oj OJ vad MIKA var bra! :D jag blev typ helt förtrollad hihi :P Det var min första riktiga konsert också :P de andra jag har varit på var aldrig några riktiga. Men gud stämningen och allt. Det var trångt, varmt, man hade svårt att andas men det gjorde det hela så himla roligt :D Jag vill tilbaka :) Det gick så fort! <3

Sen igår så var jag, Hanni och Jenny o hade myskväll och idag så gick vi till Forum Nacka tidigt för att få goodiebags men nej, vi kom typ 3 minuter för sent haha :P nu är jag helt död för jag har inte sovit ordentligt 2 nätter i rad och jag är inte en som klarar av att dygna direkt haha :P (bilder från det kommer sen)


Agnes <3 äpple

kallt

vi var ganska långt fram i kön :)



några vi lärde känna i kön. Matilda (??) och saga :)



<3

<3

haha :P

De coolaste stunderna finns ej på bild mohaha :P men oj vad det var bra!! :D <3 Tack Agnes!! :D

imorn blir det mika konsert

Ok idag har jag pluggat jätte mycket och kan fortfarande inte så bra :S men jag kommer inte udatera imorn heller för jag ska på mika onser wihi :) så det blir updaering på fredag. tjodeloo :D

Ann. hon måste ha väldigt alvarliga skador eftersom alla i årskursen körde HLR på henne :P

Ha...ha värsta humorn jag vet :P


LoL!

Okej, kanske det är många som har sätt den här, men jag måste bara lägga upp den här eftersom det här är aabsolut det roligaste klipp jag har sätt! Hahaha! när jag såg detta så rann mina tårar av skratt! Håller ni inte med?


Owl City - Fireflies



Jag diggar denna låt sjupt! Jag vet inte varför men jag fick denna låt verkligen på hjärnan i skolan idag. den är så bra! och Emelie sa att terxten är väldigt skumt så jag lystnade extra noga på texten en gång och tja... den är skumm men den är gullig :D den är annorlunda hihi :P

Text:


dagen

Idag hade vi np i engelska. Det gick väl helt ok. Det känns som att det kan ha gått hur som helst haha :P jaja sen var det spanska. Inte roligt

När jag kom hem så hade jag såklart inga nycklar o såklart så har Anna PH! Jag tänkte: jaja jag kan väl läsa lite då för min ipod var också död. Sen så komm det några byggargubbar som just då skulle bygga om just hos våra grannar. Och så började en av gubbarna föreläsa mig om spanska och vilket underbart språk det är och så började han prata med mig på spanska! Jag tyckte att det var lite roligt och det var väldigt svårt att inte börja skratta haha :P


gaah!!!

Damp! Jag måste vara den lataste männiksan på jorden! Varför måste jag alltid skjuta upp allting till sista sekunden!

I <3 Dans

Det vari inte så jobbigt på dansen idag som jag trodde att det skulle vara, eftersom jag missade 2 ggr i rad. Men det kan bero på att vi inte gick igenom paparazzi som vi ska upträda till. Däremot så fick jag höra att min lärare spelade in o la upp på youtub både paparazzi och tik tok vilket jag har ångest för eftersom jag är kamerakär vad det gäller dans. det är så kul o se sig själv dansa! :P

Aja, ni får se våra coola koreografier i alla fall^^ vissa kanske har tur o se paparazzi live mohaha :P

 

notera att den här övade de bara på en gång innan de spelade in så det är därrför det ser ganska flummigt ut. Jag kan typ i nte ens den än haha :P


Dagen

Hahas idag impulsköppte vi en voffeljärn haha XD det känns lite snobbigt, men den var apabillig :D så nu kan jag äta vofflor när jag vill :D oj, vad jag kommer bli fet :S

sen så satt jag en massa vid datan igen idag. inte bra! ush vad det är tråkigt, men samtidigt är det kul... imorn ska jag inte ens sätta på datan alvarligt! Btw, jag är ledig imorn! :D Gud vad jag älskar min skola! En extra ledig dag för att vi hade tidernas bästa vecka hihi :)

snö?


2 klipp från Falun

Dessa två måste ses! Speciellt den första! Förklarar exakt hur underbart Falun är <3

 


Eclipse trailern :D <3



Melodifestivalen final

I år så gillade jag i stort sätt alla låtar förutom Jessica Andersson. Men jag hade två som jag ville att de skulle vinna och det var salem al Fakir o Erik Saade. o mest Salem för han skulle ha jätebra chanser i Eurovision + att jag ville se Björn igen! Mamma, såg ni Björn!!?? Långt hår och geek glasögon jag dog!!! :D Sen var Alexander Rybak där coh jag smalt... Jag hade glömt bort hur jäkla söt han är... huh! Han måste vara den sötaste människan på jorden!

Aja, altså tycker jag inte att det var så bra att Anna vann, eftersom hon kommer inte att synas i eurovision. Jag menar där är det ju balad, efter balad. Hennes låt är bra och så men inget speciellt direkt :)


LoL jag o Hanna haha

Så värt och se! Det här är jag o Hanna en vanlig dag i skolan :P


klipp :)

här är ett fint klipp från Falun haha jag vet inte om man kan kalla det dans direkt, men en koreaografi i alla fall höhö :P


bilder








Jag laddar upp några bilder i taget för det är så jobbigt o få over de på blogg.se. Har tillöräckligt med problem med att få upp de på facebook :S kommer fasiken ta hela min dag gaah!!!

Hemma

Även fast jag helst ville stanna så är jag nu hemma från Falun! Det Var oerhört, extremt, fashinerande underbart! Jag tror det var den bästa Falun! Och med tanke på att vi alldrig mer ska åka dit med skolan igen får mig att bli ledsen! Jag har inte gråtit än, men jag skulle inte bli förvånad om jag gjorde det! Jag vill inte sluta i denna skola! Kan inte vi gå i 4 år till?? :)

Ska lägga upp alla klipp o bidler senare (har sammanlagt över 400 bilder o 20 klipp :P) men här kommer lite försmak hihi






drar till Faluuun! :D

Hejdå alla, ses om en vecka, jag drar til falun och kommer inte att updatera förmodligen :) kommer med massa underbara bidler o kanske klipp sen :D <3

Cake

Jag känner att jag måste göra en kategori för "cakes" eftersom jag älskar att leta efter bilder på coola tårtor! :D Jag vill så gärna göra någon cool designad tårta någon dag, minst sagt få en hihi, men här är i alla fall några coola som blev inspirerade av "Alice In Wonderland"









Och vad vore en "alice in wonderland" inspiration utan en tårta som såg ut såhär:


030610

Dagens shopping:


Fake convers men jag tycker de är snyggare! ^^




köpte mini shampoo och balsam till Falun :) här är mina naglar också :P inte sådär wow, men hela mitt rum är fullt av glitter nu -.-'

världens tre bästa låtar

Ingen av dessa tre är "typiskt lea" som vissa gillar att kalla det. Det är egentligen det här som är bästa sortens musik, men det är svårt att hitta låtar som verkligen fastnar och inte bara att man älskar de i typ 2 veckor och sen tröttnar. De som är "typiskt lea" är ett sådant exempel. Men det är bra det också för av det så kommer det nya hela tiden :D

Jag Har lystnat på de här tre jättelänge och älskar ed lika mycket som i början :D

John Meyer - Free Fallin'

Linkin Park - What I've Done Bäst!! <3

Simpel Plan


nails!!!

Jag har blivit inspirerad av Foki och hennes naglar! Jag har börjat älska överdrivna naglar med olika mönster och söta saker på! Jag kommer att köpa lösnaglar någon gång och göra något fint någon gång hihi :P idag har jag gjort en liten enkel fransk manikyr med glitter, kan visa imorgon då jag har gjort nått coolt på haha :P

Jag skulle så gärna vilja ha på mig sånna här någon gång, men jag är rädd att man inte skulle kunna röra någonting då :S
är de inte söta???

 


Daagen

Idag var jag o Hanna och såg på alice i underlanet och gud vad jag älskar den!! :D Det var så gullig och allting var så bra gjort och så fint att jag blev helt kär! jag typ satt och log flera gånger haha :P den ska ses flera gånger^^

 

Sen fikade jag o Hanna som vanligt hihi ^^ o sen typ hängde vi på mediamark hahaha

Hanni vill inte le med tänderna, för hon har fått tandställning! :D avis ^^ (inte många som skulle vara det, men jag är det hehe...)

 

 

Jag måste bara visa det här för Jenny, för jag garvade när jag såg den här bilden! Hahahaha du som sa att du alldriv ville se Ashton Kutcher med snaggat hår. Ok han är inte snaggad, men nästan XD


Jenny's here

Haha jag bad Jenny komma över lite random så nu ska hon sova här haha :P



Justin Bieber update

Oki, nu skå ska jag updatera lite JB haha :P

Minns ni den 3 åriga flickan som grät för att hon älskade honom? Kolla på det här ;)

Så himla gulligt! Hon är mycket gulligare när hon inte gråter haha :P (sämst kvalite på klippet, jag vet)


Och en ny låt. Varje gång det kommer en ny så tänker jag att det här är den bästa! Sen lystnar jag på den typ 10 ggr efter varandra så tröttnar jag haha XD


Visste du att...?

... i min förra klass var jag en av dem som alltid fick skäll av läraren och pratade på lektionerna?

... jag har halvsvårt att läsa flytande och är livrädd för att läsa högt i skolan?

... jag är beroende av juice?

... just nu så har jag ingen "crush" på någon?

... jag har gått på keramik och bild när jag var mindre?


Några intressanta fakta om mig :P haha

Sorry, jag är sämst på att uppdatera, men jag vet inte vad jag ska skriva om. Jag lovar att jag ska bli bättre! ;P

Ush!

Gammal som min blonda lugg hahaha XD


Ny kategori

Nu har jag gjort en ny kategori och det är "Inför mitt utbytesår" för nu har jag skickat in ett intresseanmälan på riktigt!!! :D

Det blir med EF augusti 2011 :S :D

Nervös? Minstsagt! :P



Världens Bästa Föräldrar!

Jag måste bara skriva att jag har världens bästa föräldrar! Jag förtjänar inte så bra föräldrar som de! :D De skämmer bort mig! Det förtjänar inte jag!!! :( De är så snälla, så snälla ^^ <3<3<3
Adios människor 2011 drar jag till USA!!!


RSS 2.0