Sammanfattning av de senaste dagarna.

Okej, jag börjar från torsdag, då jag helt random på morgonen snackade med Solange från min klass från camp om att vi borde göra någonting någon dag eftersom vi båda bor i Vegas och ingen av oss känner så många här än osv. Så helt plötsligt så sa vi, hey, jag kunde komma över och sova där samma dag kanske? Så vi frågade våra värdpäron och de sa ja, så körde vi över!

Hon hade en sån himla tur med placeringen tycker jag! Hon bor i ett stort hus som dock var ganska stökigt, men det gjorde det nästan bara lite mysigt? De hade två stora och söta varghundar och en pool. Hon bodde med en till utbytesstudent, en kinesisk tjej från Italien, Yufei, hon var riktigt trevlig också, och deras värdbrorsa.

På torsdagen så kom Elena, utbytesstudenten som bor hos Rhonda och som pratar svenska trots att hon bor i Schweiz, över och vi fyra utbytisar åkte och shoppade i en "mindre" mall som var i storleken av typ nacka forum, haha! Sen slutade dagen med en film.

På fredagen så provade vi poolen! Inte ens Solange och Yufei hade provat den innan. Vad awesome att de har en pool! Efter det så stack vi till någonting som kallas "First Friday" vilket är ett event för alla lokala konstnärer som ställer ut deras flummiga konst typ. Massa skumma människor går på detta. Det vi gjorde där var att vi sålde dricka och chips hela kvällen. Eller tekniskt sätt så gjorde deras värdbrorsa och hans kompis det och vi satt och typ käkade upp chipsen, haha!

Lördage, dvs. igår så stack den familjen till en Rodeo och jag blev körd till Rhondas hus. Ett extreemt gulligt hus! Det är verkligen som ett princesshus på dekorationen! Hela den familjen är helt underbar också med deras två söta döttrar. Det vi gjorde var att först åkte jag Elena och tjejerna till Fashion Show Mall på strippen som däremot inte var en liten Mall kan jag säga! Jisses! Så där tillbringade vi några timmar.

Efter det så åkte vi till en musikal. Det var nog den flummigaste musikalen jag har sätt! Tydligen så är den ganska känd, den heter "Little shop of horror" vilket kort sagt, handlar om en köttätande planta. LoL!

Dessa tre dagar var helt underbara! Kan inte förstå hur underbart snälla männiksor kan vara!

Så berättade jag om den där besvikelsen. Jag vet att jag tidigare har skrivit om den där kanske-familjen som var granne med Rhonda? Jag blev så glad för den familjen eftersom det var nära Rhonda och dem, och även Solange! Jag skulle gått i samma skola som alla dem jag tillbringade de senaste tre dagarna med. Men den familjen sa nej av olika anledningar.

Nu bor jag ganska långt ifrån de, nämligen andra sidan Las Vegas, så det kommer inte vara så ofta jag kan vara med de. Lite ledsen blev jag, men lite hopp har jag kvar att jag kaanske, på något vis kanske kan gå i den skolan. Chanserna är små dock men men... Och Jag tror det kan fortfarande bli skoj trots att jag inte hamnar i den skolan heller, så så ledsen är jag inte.

:)


Utsikten under dagen. Denna dag var det målnigt då jag tog denna bild, vilket är ganska ovanligt här tydligen :P


Husen i området.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad tråkigt att det inte blev något med familjen ! Dock underbart att höra att du hade tre bra dagar:) vi får Skypea någon dag snart, hör av dig på Facebook eller mobilen:) kramar

2011-08-08 @ 04:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0