Pogácsa - "hungarian cheeze puffs"

Då någon frågar mig här vart jag är ifrån så svarar jag Sverige, då jag tekniskt sätt inte alls är från Sverige, jag bara bor i Sverige, men då det gäller mat så känner jag alltid för att göra ungersk mat eftersom det är bästa maten! Plus så finns det inte så myket svenska maträtter som jag är så fäst vid. Innan så har jag gjort ungersk gulash soppa, jag har gjort pannkakor (jag döpte de till europeiska pannkakor, eftersom pannkakor överallt i Europa är nog likadant. Amerikaner kallar det "crepes", vilkt jag tycker att det finns en liiiten skillnad på) och jag gjorde nyligen den ungerska salta tilltugget "pogácsa", vilket jag alltid har älskat!

Det blev ganska bra tycker jag, de såg inte ut på rätt sätt, men det smakade gott så jag kallar det lycka, haha! Jag vet inte hur mycket min värdfamilj gillade det. Min värdpappa gillade det, men jag tror att de gillade gulashsoppan mer, haha!

Själv så gillar jag de väldigt mycket så för mig spelade det inte så stor roll om de inte gillade de så mycket. Mer till mig, haha! ;)






Kommentarer
Postat av: Frida

Åh lea.

Har precis suttit i över en timma och läst min dagbok och blogg om camp.

Älskade vackra camp!!

Fan va underbart det var.

I miss you! <3

2011-12-31 @ 07:01:40
URL: http://fridaisakssonusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0