Newport

Igår var vi i Newport, en "äldre" stad, dvs. en stad som byggdes för ca 100 år sen. Det är en hamnstad eller liknande och husen är jättegulliga och små.

Jag och Frida gick runt hela dagen. Mesta delen av dagen tillbringade vi på stranden och det var riktigt varmt. Solkrämen kommer bli en standard snart. Vissa tyskar brännde sig brutalt!

En rolig sak var då vi skulle ta oss till stranden så frågade vi vägen och alla sa att det var långt och vi borde ta en buss eller taxi. Vägen var 30 min till fots. Vi tog ingen taxi eller buss.

Vid stranden fanns det extremt fina, gigantiska sommarhus. Sånadär riktigt snobbiga. Jag menar, de var också bara sommarhus! Hur ser deras riktiga hus ut!

Efter det åt vi på en restaurang. Känns ganska bra att äta "riktig" mat ibland. Jag kommer gå upp i vikt en massa!

Jag pratade med min välkomstmamma igår igen också. Nu pratade vi lite längre, nämligen en halvtimma. Det var jätteskönt att höra lite mer om hur allting kommer gå och jag är jätteglad över att jag fick henne för hon är jättesnäll!



Fördelen med att vara kort, haha!


Hur skulle vi klara oss utan dessa beskrivningar? Nej, vi skulle inte klara oss tror jag!



Min klass. Alla ser extremt glada ut på denna bild. Observera hattarna med amerikanska flaggan (vi fick dem av Bob). ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0