Tidsinställt 3: Korea



Någon gång i januari i år så började jag gilla k-pop. Det började med en grupp, SHINee, och jag tänkte att det skulle gå över fort som mina andra favoriter. Men icke sa nicke! Istället så börjar jag gilla andra koreanska grupper! Nu har jag över 100 låtar på min ipod under kategorin k-pop!!! Jag var t.o.m. nära att åka til Paris för att se flera av banden live! Jag har också börjat kolla på k-drama dvs. tv-serier! Vad kommer här näst? Kommer jag att börja läsa manga??

På grund av min lilla chrush på den här genren har jag fått en crush på hela landet Korea. (Och då snackar vi inte om att sen januari så har min killsmak förändrats en aning. Heh!) Jag är helt övertygad om att någon gång så kommer jag att åka dit. Koreaner verkar så gulliga! XD

Nu tänker ni väl: "Korea?? Varför Korea? Varför inte Japan?" Jag vet inte. Jag gillar Japan också, men inte så insatt... Älskar klädstilen där och sushi och jag har sätt en japansk serie och jag läste japanska i några veckor t.o.m, men det var inte samma "kärlek-vid-första-ögonkastet" som med k-världen! Jag får se om jag går över till Japan också efter ett tag! ;)

Det kanske känns skumt att jag skriver mycket om Korea och Asien då jag är i USA, men det är liksom en del av mig nu... (cheezy..?) USA har jag haft en crush på mycket längre och har det fortfarande. Asien är bara nytt och uptäcker det! Förmodligen så kommer jag inte vara så insatt i Asien i USA, bara lite, men jag kommer inte sluta gilla varken USA eller Asien hoppas jag! :D



Det här var det allra första klippet jag såg och jag skrattade igenom hela för jag tyckte det var så skumt! Sen efteråt så tänkte jag "vänta.. men den här var ju bra!"

Det roliga är att det här är verkligen inte ens det bästa framträdandet på långt hål! Nu ser jag helt annorlinda på det här klippen än i början. Jag såg ingen skillnad på medlemmarna i början och nu förstår jag inte hur jag inte kunde skilja på dem b.la.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0