jullåt på hjärnan - inte okej!

Det är inte okej att ha en jullåt på hjärnan i slutet av maj! Man ska ha typ Idas sommarvisa eller liknande! Fast vädret är inte heelt där än! Fast idag var det ju soligt men jaja. Det bästa med att gilla koreansk musik är att det inte går att ha de på hjärnan eftersom man inte kan sjunga till den för man förstår inte vad det sjunger!

Skolan var skol-ig. Vi fick godis på matten! Mums! Och för att vi gjorde fel i min grupp fick vi dubbelt så mycket som de andra gruppenrna moohahaha!

Snart bär det av till sängen, men det är några saker till jag måste göra..!

Skidbild från en vecka sen :)



Tis dag

Kort dag i skolan, dvs två lektioner sen sitter Lea kvar ensam och mobbad och jobbar med labbrapporten bara för att hon inte har world hemma... Jaja, G-delen klar till 100 på labbrapporten. Nu är det bara VG/MVG vilket innebär slutsats. Efter det så har jag bara 999 saker kvar att göra. Wippie! :D

Jaja, mitt depp är över. Pallar inte vara leden. Finns ju så mycket roligare saker att göra, inte sant? :P Men nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen! Återkommer då det finns intressantare saker i mitt liv som det är värt att läsa för er nolifers som läser min blögg njehehe! :P Nej jag skojar! Om det är någon som är nolifer just nu är det jag.

Iallafall.... Hej hej!!!

Haha såå jag, fast inte just nu... Nu har jag flera! ;)




Depp

Åh! Igår och idag har jag suttit och varit deppig. Egentligen vet jag inte anledningen helt, eller jag vet men det är typ cp anledningar... Hatar det här!

Jag hade stor hopp om att dansen eller skolan skulle få mig på bättre humör, trodde att mitt depp bara berodde på att jag var ensam för mycket. Men ack! Ge mig livsglädje, vårvärme och mindre skolarbete!

Jag är omringad av underbara människor hela dagarna så jag borde inte vara deppig! <3

Det finns ingenting som är bättre än musik! Hur jag än mår så kan musik få mig på bättre tankar :)

 


Sommaren börjar bli planerad!

15 Juni - Skolavslutning.
16 Juni - Gotland med jenny, Hanna och Emelie (ej bestämt till 100).
20 Juni - Åker till Ungern
4 Juli - Hem från Ungern
16 eller 17 Juli - USAAAAAA!!!!!! Förberedelse camp i två veckor och sen direkt till min nya familj!

Ganska speckad känner jag. Ville sommarjobba men det hinner jag inte då förutom kanske den sista knappa två veckorna innan jag åker till USA, men jag känner att jag vill vara med min familj o vänner den sista tiden och typ packa? :P

Today i don't feel like doing anything - dvs. så blir det pluggetiplugg

Trevlig lördag igår då min "kommer alldrig att hända och så händer det"-påstående uppenbarade sig igen då jag påväg till dansen, fortfarande lite inne i Justin Bieber tänket kom och tänkte på att han är nog den artist vi aldrig skulle dansa till på dansen och vilken låt var det Otto satte på om inte "somebody to love"? Lite kul var det.

På kvällen blev det tjejkväll i Dahlen med massa fina männiksor!

Idag måste jag verkligen ta tag i plugget. Man märker att året börjar ta slut. Väldit mycket saker att göra i alla ämnen. Men med bra musik på låg volym i bakrunden kan det vara riktigt mysigt! :D Positiv inställning!!!

Det är så kul att det är så många som frågar mig vart jag ska inom USA och det är så frustrerande att jag inte kan svara! Men då får jag A.L.L.T.I.D. det här: Kan du hamna vat som hälst inom USA? Typ som Alaska? Alltid alltid Alaska som exempel och då svarar jag alltid: Nej, Alaska och Hawaii är de ända av alla 50 stater jag inte kan hamna i. :P
Haha! Känner några Andra USA:are igen sig?? XD

Random bild inte alls kopplad till texten:

Min beeeebiis Minho! <3

 


It's friday, friday, gonna get down on friday

En mycket bra fredag som började med skola som var fett nice! Lektion 1 gick ut på att kolla på James Bond film hela lektionen, lektion 2 matte (mitt bästa ämne så det är ett litet pluss från mig ändå), lektion 3 svenska dvs sölalektionen och sist naturkunskap som vi tillbringade med en orm!!!

Vi visste ju att vår naturkunskapslärare var lite speciell och födde upp ormar (!!!) så vi bad honom att ta med någon och visa och då sa han "men jag har ju en här vill ni se eller?" Och vi bara "duh!" och så kom han in med typ värsta påsen och jag bara okej, det kommer vara en plastorm. Så tar han fram den och jag bara, okej det är en plast orm - ända tills den sträckte ut sin tunga sådär läskigt! Coolaste naturkunskapslektionen hittils i alla fall kan jag säga. Nästa gång får han ta med sig en lite större också, hihi! Fast ändå, vem har en orm i bakfickan lite random sådär!

Efter skolan satt jag kvar med Sarah och skulle typ hjälpa henne med kemin (ja, jag skulle hjälpa henne. fråga inte varför hon bad just mig med mina fina kemikunskaper, haha), men det slutade med att vi kollade på random youtubeklipp...

Väl hemma sen fick jag typ värsta rycket att jag skulle se Justin Bieberfilmen och jag fick med mig Hanna så vi var och såg den. Den var faktiskt bra. Han är gullig allt han Justin. Jag gillade honom ganska mycket innan han var känd dvs. för typ två sommrar sen. Men alla skämt om honom är lika bra enlig mig, fast att hata honom är bara tröttsamt. Orka liksom.

Dagens Hanna:


Jag:
Fett jobbigt att alla släktingar och vänner och alla berättar om hans liv, föruton Justin Bieber själv!
Hanna: Ja, men det ska ju väl vara så. Jag menar Michael Jacksson pratade inte i "this is it".
Jag: Ja, men det beror väl på att michael var död då filmen gjordes...



Coolingen - ormen utan namn och Bieber

Romme!

Hej, jag lever! Det var minst lika kul som jag kom ihåg det från dem tiderna då jag kunde åka skidor faktiskt! (Fast lite läskigare nu, hihi). Först så kunde/vågade jag inte ens röra en fena på minstalilla gröna backen. Var lite irriterande då de små söta treåriga knattarna körde störtlopp bredvid... Men sen blev det bättre! Jag körde inga svarta backar då, men röda i alla fall! Men de blåa var min favorit som jag kunde köra störtlopp från toppen med utan att vara så himla koncentrerad på att inte ramla (vilket jag gjorde milijoner gånger)! Bästa!


Jag, Lina, Hanna, Sofia


Tea o Josse


Lina o Sofia


Hanna chillar



Och nej, jag tog ingen bild på själva åken som många gillar att påpeka ;)

Kommer med fler bilder då jag har snott Hannas (och sofias?).


Svennebanan?

amanda utbytesstudent USa om Drippetodropp:
Är du inte svensk? :)

Hihi, jag vet inte varför men jag tycker det är så kul att få den här frågan ;) Nej, jag är 0% svensk och jag är inte ens född i Sverige. Flyttade då jag var 8 år, dvs sommaren mellan 1:an och 2:an. Anledning: Pappa fick jobb här.

Roligaste var då en tjej i som jag hade " känt" i fyra år fick höra att jag inte var svennebanan och hon bara: väntaväntavänta... är inte du svensk? Hihihi :P Mitt mål att bli så i USA också. Ja, vi får se hur det kommer gå då! ;)

Haha, hade inte många bilder från Ungern, men det här är en på Anna (min lillasyster) och min kusin (andra kusin på marken i bakrunden också) för typ två sommrar sen.





Hejdå inlägg

Ja, detta inlägg är till för att jag ska säga hejdå eftersom jag förmodligen kommer att dö imorgon. Nej, kanske inte riktigt om jag får hoppas, men imorgon ska jag till Romme med skolan. Samling: 05.40!!! Kul! Så snart är det nog dags att dra sig till sängen eller vad?

Anledning till att jag kommer att dö är för att sist jag åkte var i femman då jag bröt benet efter första åket på en änklare bana det var typ en kort bana, fast den var brant så jag vet inte om den var blå eller röd, men i vilket fall en backe där det är pinsamt att bryta benet i).

Så hörs i övermorgon med bilder o så om jag lever! ;)

Gjorde min dag

Haha hittade det här klippet idag. Höll på att dö av skratt. Jag menar lysstna på texten! Den rimmar inte ens och handlingen kan man bara prata om. Fast den fastnar lite ändå... Fast jag undrar om det är ett skämt eller inte... Gud vad jag känner mig elak om det inte är det! "tomorrow is saturday and sunday comes afterwarsd" haha whut? X)


 

 

 

Som jag ser på hur många som har sätt klippet så verkar det som att den har blivit en aning känd i mitt blivande "hemland" och den verkar inte gillas av många...

 


Drippetodropp

Tisdag, kortaste och meningslösaste dagen på skolveckan haha! Två lektioner där jag inte lär mig någonting på något av dem. Men skönt är det ändå ibland. Sen så stannade jag kvar i skolan för att jobba med min labbrapport jag inte förstår helt till max än.

Angående dansen undrar jag vart flera av mina vänner tog vägen! Både idag och igår så var det många som var borta! Skumt... Jaja, men kul var det. Fick en extra tå i form av en blåsa ifall någon skulle undra sådär.

Tydligen så hade jag namnsdag idag eller igår enligt Ungersk kalender. Två släktingar ringde och grattade mig och jag bara jahapp, jag hade namnsdag, kul. Man firar namnsdagar i Ungern nästan lika mycket som födelsedagar. Fast sen vi flyttade hit så håller man inte riktigt koll på sånt. ;)

Puss och kram på era söner och döttrar och barnbarn och hundar och katter och ja, på er också...



Dans och plugg

Pluggetiplugg med kemin, min nya bf ni vet. Jag var med Hanna också ett tag idag, mycket musigt! Juste, det var Hanna nr.2 idag, inte samma som igår och innan det! Suck. Alla blivande föräldrar därute döp era barn till någonting annorlunda! För grejen med namn är att man ska kunna skilja på folk, men om varannan männiksa heter samma sak så funkar inte detta så bra!

Jaja, efter det var det dans, kul och nu ska jag tillbaka till kemin. Ha det bra! :D

(Ajuste jag var ledig idag btw. Känns som söndag så mycket så man glömmer bort det).

Skulle jag passa i lugg tycker ni? Ska man klippa det nästa gång då man ska till frissan kanske? :)



110320 aka månadspängsdagen!

Till skillnad från alla andra barn i min ålder så fick jag mitt studiebidrag idag, vilket gjorde mig glaad! Nu har jag 1500 kr sparad till USA! Inte mycket kan man tycka för ett år, nej, men min tanke var inte att det skulle räcka till hela året utan till förberedelse camp. Shoppa loss i Boston! Vill känna att jag har lyckats spara själv också lite. Kommer såklart få månadspäng annars också när jag är där. :)

Jag var i stan med Hanna idag igen. Satt vid kanten (vår spott)  för det var t.o.m. varmare idag än igår! Jag tog även min första joggingtur för året idag! Det gick mycket bättre än vad första joggingturen för åren har gjort tidigare! Dansen har gjort mycket! <3 Ska jogga oftare för det var jättehärligt!

Imorgon är det ledigt som gäller dvs. göra labbrapporten och labbförberedelsen och läsa kemi. Kemi är jobbigt men spännande ibland, trots att jag suger på det. :P

En gammal bild. Goda tider <3 Hitta mig på bilden!



Keep your head down

Hej hej! Bloggtorka - jajamen! jag känner bara att jag hade en "moment" de senaste två dagarna då jag inte var inspirerad att skriva något. Jag kände inte för att babla om det jag har gjort och jag kom inte att tänka på någonting konstigt som jag har tänkt på heller som jag skulle kunna skriva om.

Men igår så badade vi, det var helt okej. Roligare än vad jag trodde hihi! Fast typ halva klassen skolkade, om inte fler. Muppar, men jag förstår de faktiskt helt, heh. Jaja, filmkväll med Hanna och Sofia sen, mys! Kom hem kvart i 1 då jag skulle vart hemma 12, woops! Brukar typ aldrig lyckas komma hem i tid (fast jag gör mitt bästa för att göra det, men t-bananen är lite vimsig på kvällarna), men det är så bra att mina kära päron inte är så himla petida med det där, sålänge jag har en anledning. Dagens tummen upp!

Dagen D eller aka lördag var chilldagen. Dans och sen satt jag och Hanna vid gamla stan vid våran spott för att det var så soligt och inte så kallt så man kunde sitta där! Årets första ute-...vad ska man kalla det... sitt?

Åh, jag känner att mina kvälls inlägg blir väldigt konstiga. Skriver ett imorgon bitti också som blir normal :) Godnatt! :D <3

Dagens fråga: Hur många vet vad macro är?


Killen som kläms i hissen mot sin soptunna

Jag hade ett intressant samtal med Hanna idag som mästadels handlade om det rubriken avslöjar. Intressant samtal detdär! Imorgon ska jag bada med skolan. Inga kommentarer om vad jag tycker om det. Kan bli kul, för bada kan vara ganska kul, fast jag är inte så taggad inför det just nu, heh!

Fredag imorgon med allt också! Mycket skoj! Långhelg, för jag är ledig på måndag, wihoo! :D Vad ska man hitta på för skoj denna helg då?

Jag vill kunna teleportera mig! Fett coolt! Jag skulle kunna åka jorden runt på nolltid helt gratis! Smyga upp på alla och skrämmas så udda som jag är! Visst skulle det vara häftigt?!



Hehoheho...

 

Ja, en bild på hur min hjärna fungerar: Konstig, rörig, skum, osammanhängande, you name it. Haha! Jag tänker inte ens på hur random mina bilder är till mina texter ibland... men nu när du säger det så... XD

Esh! Jag har alltid varit skum... Fast jag har fortfarande inte fattat om det är bra eller inte...

Älskar dig också Lina btw :P

Orkar inte ha en rubriker med låtnamn eller ett djupt citat snodd från någon bara för att jag inte kommer på vad jag ska döpa detta onödiga inlägg till ;)

Min dag bestod av skola hela dagen så detta blir ett tråkigt plugg tjat då jag berättar hur glad jag är för att jag hade en kemi-kick då jag fattade allt på lektionen och då jag kom hem och läste i boken också! Önskar alla dagar var såhär bra! Bara för det så ska jag tillbaka till boken för jag ska bli pro på kemi nu! :D

Bjuder på en bra låt enligt moi! <3

 

Måste bara visa hur coolt samma band har gjort till deras "scenversion" av en av deras låtar. Coolaste koreografin eller vad?

 

 

 


Point

Tisdag, brukar vara kort, idag var den lite längre för jag hade omprov i kemi, gick väl sisådär. Men det muntrade upp mig att min kemi lärare sa att jag har kapaciteten att komma upp till VG, vilket gjorde mig glad. Det är inte helt hopplöst för ett litet sunkigt litet VG!!! ;)

Dans då, mycket skoj som alltid! Mathias (som dansade i en väldigt smexig röd one-peas i början av melodifestivalen i lördags btw) sa att jag hade en snygg point med foten ni vet! Gjorde mig lite glad sådär haha!

Ajuste! Jag var snäll och skänkte 100 spänn till Japan idag! Inte mycket kan man tro, men mycket med tanke på mina inkomster! Jag tycker så synd om de så jag kände att jag ville göra någonting i alla fall! Om jag var över 18 skulle jag åkt dig och hjälpt med vad jag nu skulle kunna hjälpa med.

Svenskaprov. Imorgon. Tidigt. Sova. Nu. Natti, natti!!! :D <3


USA in my <3

Idag är det exakt tre månader tills sommarlovet och (typ) exakt fyra tills jag åker till USA!!! Ni anar inte hur mycket jag längtar! Det är väldigt svårt att förklara exakta känslor för jag "grubblar" en del, men samtidigt längtar jag mäst! Jag har börjat få frågor om jag är nervös, men det är jag faktiskt inte, och det är inte likt mig. Ända gången jag tror att jag kommer bli nervör är när jag sitter på flyget till min världsfamilj.

Blöö! Jag-vill-få-min-placering-lalalalala-jag-vill-få-min-placering-lalalalalala

Kommer bli så kul! :D <3 Har alltid haft en crush på USA och nu ska jag bo där!!! Den delen av världen jag inte ens varit nära! Crazy!

Fina lad!


Måndag - halvdepp dag

Ja, idag valde jag att skippa dansen för att plugga. Därrför är jag inte glad idag för jag hatar att skippa Dan's dans. Fast det är första gången jag missar hans dans.

Juste, jag brukar inte känna så mycket för sånna miljökatastrofer, men jag blir faktiskt lite ledsen med det här i japan. Vill typ hjälpa de. Kanske ska donera pengar eller någonting?

Jaja, gillar ni spenat??? Nej, men jag kommer inte på någonting onödigt att babla om just nu :P Så ha en bra måndag och gör klart alla era läxor så ni kan vara fria hela kvällen! ;)

Jag, Anna och Nóri (tjejen från Ungern som åkte hem idag *snyft*)


Pluggdag

Idag är det en riktig pluggdag. Har tre prov nästa vecka, har inte pluggat så mycket för att jag har haft ovanligt mycket för mig denna vecka! Inte okej! har matat spanskaglosor hela förmiddan så det är bra. Det är ju det viktigaste i stort sätt.

Tjejen som har bott hos oss denna vecka åker hem imorgon. Lite sorgligt för det var kul att hon var här.  Fast det kom ett par andra människor (vänner till familjen) igår som bor i närheten. Hanna (panna) påpekade att det kommer lite random folk som bor med oss hela tiden. Jag börjar känna att hon har rätt, haha! Men det är bara kul tycker jag.

Jaja, ha en snygg, blå och stinkande dag alla! <3



Random bild till 100 ;) <3

Nej!

En liten rolig fakta om mig är att typ allt som jag säger "nej" eller "aldrig i livet" till, vänds till det motsatta.

  1. Till kunskapsskolan - Minns en gång då jag gick förbi där och tänkte helt random "Nej, här kommer jag inte att börja, haha" och vart gick jag i fyra år?
  2. Kärrtorps Gymnasium - Jag åkte förbi den med tunnelbanan varända eviga dag sen vi flyttade hit och tyckte synd om eleverna och jag tänkte "ush" för att gå där (vet inte varför, haha) och så går jag där nu.
  3. Att få mer än G i engelska på grundskolan - då jag började sexan så var jag extremt dålig på engelska. Jag var på den nivån att jag var glad om jag fick G! Det slutade med att jag precis precis snubblade på mållinjen till MVG i nian. Det var min lathet som hindrade mig.
  4. Utbytesår - en gång då vi kollade på språkresor i en katalog med min pappa för några år sen så var det reklam för high school year och han skämtade "men Lea, det här är kanske något för dig" och jag skrattade och sa "nehää"... C.a. fyra månader tills jag åker nu!!! :D
  5. Min nuvarande musiksmak - Min favoritblogg är Foki och jag har förjt hennes blogg sen början i sort sätt och jag älskade hennes stil i allt förutom hennes musik, som jag tyckte var hämsk! För gullegull och pipig röst osv. Nu sitter jag här och är extremt avensjuk på henne för at hon var på en konsert med många av dem artiskter om jag har börjat gilla i den genren.
  6. Osv...
Så jag har slutat säga nej till saker för man vet aldrig hur det slutar! ;)

Cool bild jag tog på Lina (utan någon som helst kopplig till texten sådär).


20110312

Solek skiner och det är plussgrader och våren är på väg! Glädje för Lea! :D Jag har inte många planer för idag förutom dansen. Kanske ska träffa Hanna? Vet ej... Sitter och lystnar på SHINee på spotify, för till min stora lycka märkte jag igår att de har lagt upp de där! Yeyy!

Jaja, här kommer bilderna från igår. Våra macarons blev marränger istället men de blev goda och färgglada i alla fall! ;) Det var riktigt kul att göra men en stor varning för att provsmaka under tiden. Jag blen helt sockerförgiftan! Hög på socker ni vet, inte okej!

Coolaste bokstaven! ;)


Sitter på Söder

Nu sitter jag hos Hanna och vi bakar macarons. Mumsigt! Kommer med bilder och så när jag kommer hem senare. Så ha det bra alla tösat och tösor på denna underbara fredagskväll! :D

<3


Human calculator

Idag var en fett rolig, men sjukt jobbig dag. Jag hade fem lektioner, varav två kemi. Kul. Men det kom också en snubbe till skolan som är den mänskliga miniräknaren! Asså han var sjukt cool! Han är med i Guinnies världsrekordbok och allt! Asså han var så cool att jag fattade inte vad han gjorde i vår skola! Så mycket coolare än då Freddan var i vår skola! Ett litet klipp under som förklarar vad han sysslar med. Men jag säger bara: Jag har ju aldrig haft nått emot matte, men det är första gången jag kännde att matte var askul och coolt, haha!

 

Efter skolan så var jag iväg och designade mina skor! Minns ni att jag berättade om min julklapp som jag fick? En upplevelse att jag ska designa mina egna skor? Det gjorde jag idag och det var superkul och mysigt. Det var typ inte så mycket "designa skor", utan det var mer umgås och diskutera skor och var kreativ. Det som är coolt med skorna är att de kommer att annpassa den efter mina små, men breda fötter! Jag kommer få olika storlekar på både skorna eftersom de har inte samma storlek! Det är nog det som är det coolaste med skorna, bortsätt från att de kommer bli snygga! Jag kommer med bilder då jag har fått den hemskickad om typ sex veckor.  ;)

 

Min garderob. I wish liksom. nej, det var här jag var idag :)

 

Jaja, hoppas alla haft en superdag, nu ska jag dusha och svara på sista naturkunskapsfrågorna innan jag kan sova. Yey. Jaja, godnattish alla! :D

<3


Det är superkul att plugga naturkunskap på kvällen då man är trött!!!

"Talgoxarnas ungar växer upp och liknar sina föräldrar. De är också talgoxar" - Jahaa!!! Shitt va coolt liksom!

"Avkomman av en korsning mellan en häst och en åsna kallas mula eller mulåsna" - Jaa, så kan man också göra...

Jag skojar inte, dessa meningar står i min bok! Shit... De är säkert inte äns kul, men jag är trött.

Natti natti :)

<3

Chop taco, while eatn' taco

Ja, sorry att jag inte blöggade igår, men jag kom hem klockan tio från dansen och sen skulle jag göra spanska plus så kom en vän till familjen från Ungern, som ska bo hos oss i en vecka, så jag hann inte.

Jag är riktigt glad! Idag gick jag med min vårjacka till skolan för att jag tycker att det är vår! Plus så var det så soligt och fint! (Inte nu längre då jag kollar ut genom förnstret dock, men det räklas ej, heh). Fast jag har växt ut jackan kom jag på då jag satte på mig den... Får väl spana efter snygga i helgen eller nått! :D

Dagens lycka nr. 2 kom då vi fick tillbaka våra matteprov och jag fick MVG! Jag har lite hopp kvar i alla fall. Kanske kan jag höja mig från "lokalvårdare" till macdonken? ;)

P.S: Rubriken är ett internt skämt mellan mig och min kära syster. ;)

Siamestvillingar?


Mål!

Idag var det en ganska bra dag! En vanlig måndag, men det är inte negativt. Det var kul att träffa alla igen efter lovet och att få dansa igen var pricken över i-et. Asså jag har kommit på att jag måste bli bättre på att plugga! Det är nog inte dansen som gör att jag är dålig utan att när jag sitter hemma så är jag bara så lat! Men jag ska bli bättre. Minst en timma om dagen!

Plus så har jag satt upp ett mål att jag ska kunna gå ner i splitt och spagat till sommaren! Så jag stretchar varje dag flitigt... från och med idag... men jag ska hålla det! Plus så ska jag börja jogga under våren! Nu jäklar ska dessa mål hållas!

  1. Inga G-n till sommaren (kämpigaste målet, med tanke på kemin...)
  2. Jogga 2 ggr i veckan.
  3. Splitt och spagat.


Nedräkning...

Jaa, då har nedräkningen till skolstarten börjat. Sista dagen idag på älskade lovet. Men esh! Det blir nog bra att återkomma till vardagen. Jag har saknat dansen oerhört mycket bl.a. och skolan är inte helt dum heller! :)

Jag tillbringar denna sista dag med at plugga med tanke på att jag har två prov nästa vecka. Spanska och kemi-omprov. Plus så har jag gjort forumsuppgiften som jag skulle lämnat in om  inte Fronter dampade som vanligt!!!

Jaja, jag kände för att använda en av mina lösnagel paket, eller vad det kallas, som jag köpte i Thailand. Vad tycks? Lite långa känner jag. Att trycka på knappar är en större utmaning än vad det annars brukar vara då jag har lösnaglar. Haha!

Mummsish!! :D

 

Men ha en bra söndag med Solsidan och liknande svenssnbananer! :D


Haha!

Ur en intervju med Daniel Norberg:

Hej! Det är jag (och Anna) som är de galna sockerkvinnorna! Till mitt försvar: det var ett tag sen...

Men kul att man är ihågkommer i alla fall! <3

;P


Dansstrumpor

jag var och shoppade idag och köppte bl.a. kläder till dansen. Det har blivit en trend att ha en viss sorts strumpor på dansen (haha jag vet, det låter lite kul) och jag tycker att de är jätte snygga så jag var tvungen att följa trenden!

Strumporna i sig är typ inte så speciella. De påminner om strumpor man har till någon slags skoluniform (?) med dess tre ränder på.

Strumporna till en snygg dans-outfit så blir det ett snäppet roligare att dansa hehe!

 

 


Man man ha ni

Igår var jag fört lite med Hanna och åt lunch eller om man ska låta som  en 40+are så kan man säga att vi "lunchade" haha! Sen bröt jag mot minda vardagsvanor och åkte norr om stan för att träffa Sara som bor i Alvik! Men det var mys. Några av hennes vänner kom över och vi såg på film. Nada especial. :)

Hanna och jag åt på Vapiano. Har hört om att den är bra så vi var tvungna att prova, och det var ganska gott faktiskt :P






Torsdag

Åh, det är redan torsdag. Lovet har gått så himla fort känner jag! Det jobbigaste är att jag har ångest för att jag måste plugga och att jag inte gör det! Inte bra! Man ska ta det lugnt på lovet! Jaja, Men jag hinner inte plugga idag för jag ska träffa Hanna snart och ikväll blir det "myskväll" hos Sara :D

Mitt lov har faktiskt varit jättebra hittils. Träffat vänner en del och lagon mycket dega-hemma. Perfekt combo, haha!

Igår hittade jag ett nytt k-pop band som jag gillar! Jag har faktiskt en liten-liten Asien nörd i mig och jag har alltid haft det tror jag, men inte så mycket för jag gillar inte manga och anime osv. Fattar inte riktigt grejen med det, men stilen gillar jag lite (ibland, då det inte är för hardcore), musiken och ja... asiatiska killar! :D <3

(Och ja, jag har alltid varit "mobbad" för min kill-/musiksmak t.o.m. då det inte hade nått med Asien att göra, trots att jag inte fattar varför det är så skumt att gilla Asien, hihi).

 

Några asiatiska phöjkar jag tycker är snygga/söta ;)

Mir - MBLAQ                                          Minho - SHINee

Key - SHINee                                       Taemin - SHINee

 


Underbar (svensk) vårdag

Det kändes verkligen som vår idag med dessa plussgrader och solsken, trots att det var vitt, men det är bara fint med vitt! Jaja, denna dag tillbringades med fika och brist på fantasi att göra nått så vi gick på vatten då... Vi var lite självmordsbenägna och gick på isen vid gullmarsbron! Och kul hade vi iaf (och överlevde)! :D



Fika kan man inte glömma innan såklart! (juice <3)







 







Guds gåva till mänskligheten, efter juice - sushi!!! :D <3

Mitt rum

Jag är lite nöjd med mitt rum just nu för jag har varit duktig och städat den under förmiddagen. Mitt rum kan vara så mysig då där är ren och fin!

 

 

 

 


hemma dag

Efter en mycket rolig dag igår trots att allt inte gick som man ville så hade vi kul! :D Dansen var superkul! Perfektast svårighet: det är jättesvårt, men man hänger fortfarande med.

Dagen slutade med att vi var hemma hos mig och vi hade nostalgi genom att kolla på "livet enligt rosa" haha! Åh, den serien var så söt!

Imorgon blir det träff med klass-gänget och vi får se vadå för kul vi kommer hitta på.

Så, vad gör ni på lovet såhär långt då? Alla chillar i skidbacken eller?


RSS 2.0