Henderson, Nevada

Idag så sitter jag i skolan, glad efter att jag precis blev klar med kemiprovet (som gick relativt bra) då min mobil ringer. Då jag hör att det är från EF tänker jag, okej det är nog någon påminnelse om avresemötet eller liknande. Då hon i telefonen säger att de har hittat "en alternativ placering" så börjar jag smått freaka inombords!

I alla fall, såhär ligger det till:
Jag har fått min placering och jag kommer (troligen) att bo i Henderson, en stad på gränsen till Arizona och väldigt nära Kalifornien också och ca 20-30 km från Las Vegas (hur coolt är inte det?!). De har hittat en skola till mig, men just nu så "bor" jag hos en välkomsfamilj, dvs. så är det förmodligen inte de jag kommer bo hos hela året och jag kommer bo med en tjej som heter Annika, en utbytesstudent från Schweiz. Jag vet inte vilka familjen är förän både jag och Annika har godkänt att det är ok att vi två bor hos samma familj. Yeyy Lea= Happy face!

Roligt att det var just i förra inlägget jag började påpeka min typ frustration övet att jag inte har fått min placering och TADAA! ^^

Enligt bilderna verkar det vara en ganska okej ställe liksom, haha!!! :D









Kommentarer
Postat av: Victoria

Grattis till placeringen, ser jättefint ut! :):) Ska vi länka? Länkar dig iaf (A) Kram

2011-05-05 @ 19:37:46
URL: http://vickanusa.blogg.se/
Postat av: louise

åå, nevada, fan va coolt! :D

2011-05-07 @ 12:09:01
URL: http://louisellarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0