shorts eller horts?

Säger ni "shorts" eller "horts"? Tydligen finns det folk som säger "horts" alltså uta "sj" ljude som i "sju". Så säger jag, alltså med "sj" ljudet. Men jag kom att tänka på att egentligen så heter det väl shorts som short. Inte "sj" utan ett "sh" ljud.. Haha, kan man förså min förklaring? Intressant fakta ya know.

Idag var det en väldigt speckad dag! Fick reda på att jag skulle göra bedömningslabben idag helt från nowhere! Så idag gjorde jag en labförberedelse, en labb och ett labbrapport!!! Väldigt mycket på en gång ska ni veta! Slutade skolan 6 på eftermiddagen!

Kollar på eurovision song contest just nu. Ganska halvtråkigt är det egentigen, men jag ser på det ändå hela tiden för det är ändå mysigt. Såg ni Saade, va, va? Jag är supersupersuperstolt eftersom min danslärare, Dan, var bakrundsdasare! Om ni inte såg får ni kolla på lördag! Ja, jag har tjatat om att mina andra danslärare var med i melodifestivalen osv. men det är så inte lika coolt att de syns i typ en sekund till skillnad från att han syntes och sjöng inför typ hela Europa (och Australien...?)!!! Plus så är Dan den läraren jag har haft "längst" som danslärare av de alla just nu. Så Grattis Dan! :D



Dan längst till höger. Woopsi, snodde bilden. Hoppas det är ok. Höhö ;)

Kommentarer
Postat av: Isaa

Tror jag säger shorts med SCH ljud i början? Är inte säker :D

2011-05-14 @ 17:38:12
URL: http://isaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0