Trött

Jag är dödtstrött... har flummat med de bästa hela eftermiddagen! Det var skoj! Kommer med bilder imorgon. ;)

Svar på Amandas fråga:

"Du hade väl fått en välkomstfamilj? Vad är poängen med att ha det egentligen? :)"

Ja, alltså det är ganska flummigt egentigen och jag har inte heller helt fösrtått vad som är poängen, men innan så sa de på informationsmöterna att man inte bara placerar enligt familj utan också enligt skola. Alltså om det finns en skola som matchar ens intressen så hittar de en familj i det området.

Men vad det här "välkomstfamiljen" är bra för är väl att jag ska ha någonstans att bo när jag kommer dit ifall de inte har hittat någon familj tills dess? Men i telefonen sa de att det kan bli så att jag bor hos min välkomstfamilj hela året, det kan vara så att både jag ock Annika byter till andra familjer eller så byter en av oss. ;)

Det jag inte förstår är att ifall den här familjen har valt att ta emot studenter varför kan det inte vara för hela året? varför måste det vara tillfälligt? Ja... alltså är det typ samma sak som din fråga... Så jag vet inte. Jag väntar bara på ett mail eller liknande med mer info nu. :P

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hej ja det kan vi, jag har länkat dig nu :)

2011-05-07 @ 23:01:17
URL: http://tobiasintheus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0