Färglad Hårfärg

Jag ska nu innan balen och Kalifornienresan förmodligen gå till en frisör och fixa utväxten. Jag har trots allt inte satt min fot i en frisör salong på exakt ett år, eftersom det var runt påsk jag klippte mig sist! Jag har alltid sök förändring vad det gäller min frisyr. Det är så lätt man tröttnar på sin naturliga hårfärg och frisyr, speciellt i och med att man kan förändra det så lätt! Jag har alltid velat bli blondare och inte för att det är normen i Sverige, att jag vill "försvenska" mig själv. Nej, det är nog mest det ljusa, solblekta som jag gillar med det. Det är det jag kommer att göra även nu.

Men sen ett tag tillbaka, kanske med inflytande med en underlig trend i den amerikanska skolan där tjejer färgar underhåret eller luggen olika intressanta färger som röd, blå, grön osv., jag nu börjat fascineras och även funderat på att färga håret till en färg av de onaturliga. kanske inte någonting jättestark, utan mer ljust. Lite sagolikt (?) intryck av det. Jag vet inte om jag har modet för det, eftersom vad händer om det går fel? Men jag tror att någon gång då jag är hemma i Sverige kommer jag ta till mig modet att färga håret ljus, ljus rosa! Detta är inte ett aprilskämt heller, för första april har redan passerat, jag är ganska seriös med att jag överväger att göra det!

Jag menar, kolla bara på dessa bilder! De flesta av dessa skulle jag inte våga göra, men det ser så coolt ut och jag beundrar de som gjorde dessa frisyrer!










Men det jag överväger att göra är ungefär detta! Jag menar, kolla bara! Så Snyggt!

Kommentarer
Postat av: jenny

haha, och jag som inte ens vågar färga mitt hår rött :p

2012-04-08 @ 20:28:30
URL: http://rrefuge.blogg.se/
Postat av: Sara Dara

aaah! va fiint!!=D Skulle vilja färga mitt hår ljusblått:3 hehe!

du då? =D

Men man vågar knappast färga nu när man lever i sverige x( Buuuh!!

2012-04-10 @ 09:47:22
URL: http://kibolight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0