Crazy Cat Lady

Igår lördag var det tryouts för Track and Field, dvs. första officiella träningen (innan så var det bara försäsong). Jag var i skolan vid 8 och många nya kom också som inte har varit innan. Det var kul, eftersom såhär så ser jag att jo, under en månad så har jag kommit i bättre form. De delade upp tjejerna i två grupper och jag hamnade i den med dem som var bättre, vilket gjorde mig glad och lite nervös. Men jag gjorde ganska bra ifrån mig. Jag sprang 1½ km på 7,03 min, vilket är inte bästa tiden, men en minut bättre än vad jag trodde att jag skulle springa på. I och med att jag se att jag har blivit bättre så börjar jag gilla track mer.

Imorgon får jag reda på vad jag kommer att springa, men jag har en känsla av att det kommer att bli distans, eftersom jag inte kan sprinta så fort kort distans.

Trots att det är solsken året om här så finns det fortfarande kallare tider och i och med det så kommer den där tiden på året då man börjar känna att det blir ljusare, varmare och våren börjar komma och man är i allmänhet mycket gladare. Hemma får man den känslan runt slutet av april, början av maj, men i år så kommer den tiden redan nu! Jag har väldigt många humörsvängningar, men ofta så är jag bara så glad! Jag har också börjat få en bränna i och med fint solsken! Det enda som får mig på dåligt humör är då människor runt om kring mig är bara negativa, eller då jag inte gör någonting och känner mig så extremt rastlös!

Men tiderna som dessa börjar ta slut som tur! Det verkar som att de kvarblivna ynka fyra månaderna kommer att bli eventfulla månader! Till att börja med så kommer jag att besöka Kalifornien för första gången nästa månad! Jag kommer, med min fina EF grupp besöka Death Valley, vilket är nära gränsen mellan Nevada och Kalifornien! Trots att det förmodligen kommer se likadant ut som här och som jag har sätt i sju månader - tomhet - så kommer bara känslan att kunna vara i Kalifornien vara underbart!! För de som inte vet så är Kalifornien ett av mina drömplatser att besöka och jag skulle kunna tillbringa så mycket tid där, trots att jag inte ens har varit där än! Sen är det många tävlingar som kommer att äga rum minst en gång i veckan från och med nästnästa vecka, flera småresor, andra skolevent med kören till exempel, och sen hoppas jag att jag kommer ha tid att tillbringa några dagar på strippen som jag inte har gjort så mycket på ett tag!

Just nu är jag i den fasen att jag inte vill åka hem. Jag sitter ibland och föreställer mig hur det kommer vara då jag är hemma, hur det kommer att vara att inte bo i Las Vegas och ha detta fina väder och alla dessa fina människor som är så öppna med allting! Jag vet att jag kommer att komma tillbaka till Las Vegas. Jag älskar staden så mycket! Jag skulle inte vilja bo här, men att tillbringa kanske en vecka eller två här lite då och då. Sitter och dagdrömmer ibland om att ja i framtiden kommer att bo någonstans nära stranden i Kalifornien och kan resa till alla dessa underbara platser som det finns att se runtom!

I alla fall! Ska iväg och sova nu! Kollade precis klart på Oscar's Galan, över en timma efter min vanliga tid då jag går och sover, men men så går det, får ta igen sömnen under någon av mina lektioner imorgon, haha!

Här kommer några random bilder på mig och min värdfamiljs ena katt, Jack, och nej, det har ingen som helst sak med inlägget att göra:



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Håll igång med träningen, jag är fett stolt! ;D <3

2012-03-04 @ 22:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0