Amerikansk recept: Popcornbollar

Ingredienser:
  • 2 påsar med minimarsmellows (funkar med vanlig också, bara lättare med mini)
  • 1 påse poppade popcorn (en påse flingor).

Tillagning:

  • Smält marsmellowsen i en kastrull med lite vatten tills marsmellowsen är en smet och är relativt lätt att röra om (själv tyckte jag att det var ganska segt då).
  • När du anser att det är tillräckligt smällt, tillsätt popcornen och rör om så att marsmellowsen kommer överallt bland popcornen. (Marsmellogn ser ungefär ut som spindelnät).
  • Efter detta tar du små delar av smeten du har fått och gör bollar av det eller så lägger du de bara i en form och formar till en paj.
  • Färdigt! :P
Vi gjorde detta på camp under aktiviteten "cooking". Jag gick från den aktiviteten med största garvet. Är amerikaner mer amerikanska än vad jag hade trott? Hahaha! Dessa popcornbollar var nog det roligaste jag hade sätt i hela mitt liv! Smaken var ganska intressant också. Det smakade... Popcorn med marsmellows? Jag kunde inte tro att detta var någonting som amerikaner gör. Sen visade det sig att detta faktiskt var ganska populärt i USA.

Igår så gjorde jag och Sharon någonting liknande, med skillnaden att istället för popcorn så gjorde vi det med flingor. Det var mycket godare! Det var riktigt gott faktiskt. Nyttigt? - Nej!

Så jag kan faktiskt tippsa om att är ni sugna på nått riktigt amerikanskt onyttigt, gör fling bollar eller fling paj som denna! ;)




Färdig! :D


Största muppbilden ever! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0