Peter Pan

Jag sitter och ser på Peter Pan på youtube just nu. Så himla söt! Jag älskar Disneyfilmer! Men varför ser jag på det lite random just nu undrar ni? Jo, jag har som slutprojekt i svenska A att ta en valfri berättele och jämföra det med "Sagan om Ringen" och "Romeo och Julia" och framföra det som ett tal.

Vår svenskalärare är en lustig filur han. Hela läsåret i svenskan har i stort sätt gått ut på att vi har sätt på filmer (mestadels "Sagan om Ringen" men också andra filmer som "Star Wars" och "Troja"). Vi har haft några mer seriösa uppgifter också som att läsa Illiaden då och analysera, men jag kan inte riktigt säga att det har tagit upp en stor del av läsåret. Jag kan inte klaga, det är väl kul att det finns en lärare som är så pass avslappnad, men det är så pass avslappnat att jag inte riktigt kan säga någonting som jag har lärt mig under svenska A...

Så ja, om ni kanske sitter och irriterar er över min dåliga stavning eller grammatik, då vet ni att det är min svenskalärare ni kan tacka! Haha, nej skojar bara! Men ibland orar jag inte läsa igenom vad jag skriver så det blir lite fel. Förlåt!




Här är min pojkvän mina damer och herrar. Är han inte stilig?

Kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Shit, är körd om vi kommer ha en likadan lärare på gymnasiet! Kollar nästan aldrig frivilligt på film (;

2011-06-10 @ 21:12:18
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0