I will show ms. T. my hall pass...

Hejsan alla glada! Har ni det bra? Själv har jag verkligen det upp och ner. Jag kan vara extremt deprimerad en dag nuförtiden och vara riktigt glad den andra. Nej förresten, det kan ändras från en timma till en annan också. Men allt detta beror på ifall jag gör saker eller inte. Jag kan verkligen inte sitta inomhus en hel dag. Det gör mig galen! Speciellt här då jag vet att det är så mycket annat som jag vill och kan göra. Vad hindrar mig? Transporteringen! Man är helt handikappad utan bil här! Men trots att min frihet inte är lika stor som hemma och inte kan göra saker lika ofta heller, men då jag gör saker så är det helt underbara aktiviteter!

Idag till exempel så åkte Christian, Flo, Solange, Elena, Mie och jag gocarts! Det var riktigt kul! Jag har inte åkt det på flera år! Jag var tyvärr inte lika bra som jag trodde att jag skulle vara. Åkte rakt in i en vägg ganska brutalt sista varvet och jag kom sist för det. Ajdå! Men men, efteråt så gick vi till Jack in a Box för att äta någonting. Efter det så tvingade jag över Yufei som inte gick kom med oss för att hon är för lat, till vårt hur och nu sitter jag här.

I fredag lagade jag återigen klassisk Lea-mat till min värdfamilj. Sztrapacska, återigen en ungersk rätt som är potatispasta med getost. Riktigt gott! Jag har faktiskt inte lagat någonting svenskt än. Men det beror på att jag växte inte upp med så mycket svensk mat så det som är riktigt "hemma" mat för mig är ungerskt.

Jag har måndag och tisdag ledigt från skolan. Glad Lea! Lite ledigt från massa muppiga lektioner och skrikande tränade! Plus så börjar track säsongen nästa vecka också vilket innebär att istället för träning fyra gånger i veckan kommer det att bli 6. Hejdå lång sömn på lördagar! Men om allt blir som planerat så åker jag och shoppar på tisdag! Yey!



Mie och Flo ;)


Farligt attraktivt...!




Hihihi! Denna hittade jag i skoltidningen! Detta är roligt för att Ms. T är en skol vakt liknande som har som jobb att skrika på elever och ingen förstår riktigt varför. Hon är den som skickar alla till "the Deans office" om man missköter sig, har dresscode eller skriker på alla att skynda sig till sina klasser. Ingen gillar henne riktigt för hon tar sitt jobb aldeles för seriöst och beter alla elever som om vi var kriminella och använder sin lilla walke-talkie och är lite roande att se nätan men väldigt irriterande. En annan sak med henne är att hon är mörkhyad och är väldigt rasistisk mot alla vita och hon döljer inte det direkt. Hon gav mig dresscode en gång då jag inte ens hade dresscode och det bara för att jag är vit!

Hall pass är någonting man måste ha för att kunna gå på toa under lektionstid (väldigt stränga regler på skolan här). Om Du inte har det och de hittar dig gå omkring så skickar Ms. T dig till the Deans.

Så Kansle efter denna lilla förklaring så går det att förstå skämtet bakom denna klockrena teckning! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0