Lagar ungerskt!

Min värdfamilj fick lite två i en med tanke på att jag är född och halvt uppfostrad i Ungern, men jag har fortfarande bott större delen av mitt liv i Sverige. Så nu kommer min värdfamilj få två kulturer!

Så jag lagade mat till dem igår! Och eftersom jag tycker mer om ungersk mat än svensk så började jag med att göra den klassiska ungerska gulaschen! (så som den borde vara och inte som de svenska skolorna gör den, grrr). Jag var lite nervös, för jag vet att jag är inte bästa kocken och det var första gången jag lagade denna maträtt själv (dock med massa hjälp från min mamma via mail, tack mamma!).

Men det blev bra! Jag blev ganska nöjd med resultatet och jag tror min familj faktiskt tyckte det var riktigt gott! :D Jag ser fram emot att visa dem andra ungerska eller svenska maträtter/kakor eller liknande!


Min värdpappa och jag i köket! (observera spartan t-shirten, haha!)




Yummy!



Kommentarer
Postat av: Péter Oszkár

Gratulálok küldög majd receptet

2011-08-28 @ 16:35:30
URL: http://piszt-páng

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0