2011 - Att se bakåt i tiden

Det är december. Året är snart slut! För någon vecka sedan var det exakt fem månader sedan jag kom hit. Fem månader är väldigt mycket, det är nästan ett halvt år! Det är i stort sätt halva tiden jag har varit här! Nu när jag tänker tillbaka på det så känns det som att det har gått fort. När man är inne i det så känns det som evigheter. På ett sätt är jag glad att jag är klar med första halvan. Nu vet jag hur allting fungerar, jag är van vid allt, det känns som vardag nu, jag är van vid att vara så långt hemifrån. Jag känner mig faktiskt stolt att jag har klarat av det såhär långt.

Det är så kul att se tillbaka på mina inlägg jag skrev innan jag åkte, se hur mycket jag har förändrats, hur mycket förväntningar jag har haft, se hur annorlunda mina förväntningar var jämfört med verkligheten. Såg också på några bloggar med de som ska iväg efter mig. Det känns så konstigt för det känns inte som att det var så länge sen jag var där, då jag tog mina sprutor, skickade iväg alla mina papper. Då man blev så glad bara av tanken att ens ansökningar är här i USA.

Den tiden var helt underbar! Tider med massa förväntningar. Men det är ingenting emot att faktiskt vara mitt i äventyret! Jag har haft det underbart hittills! Båda tiderna har sina fördelar och nackdelar. Jag minns att jag var väldigt nervös. Ibland önskade jag bara att året var slut, att jag bara kunde se tillbaka på det och inte oroa mig över vad som kommer att hända. Att vara här kommer med massa hemlängtan och undran över hur det skulle varit om jag inte hade åkt. Men båda är ganska dumma tankat, men jag antar att det är naturligt! Som alla säger så ska man göra det bästa utav det!

2011 har varit det bästa året av mitt liv hittills har jag insätt. Så många bra saker har hänt, från början till slut!
Året började i Thailand. Nyårsafton var inte helt skoj i och med att jag var extremt jetlagd just då och kraschade 10 minuter efter midnatt haha, men lika mycket som jag kan ha hemlängtan så kan jag ha Thailandlängtan ibland också. Det var en underbar!

Sen kom vi hem och jag hittade den där lilla flummiga musikgenren kallad K-pop, som visade sig bli mer av en livsstil än en musiksmak, haha! Jag trodde aldrig att jag ens skulle uppleva att jag  skulle se dem fina människorna i mitt liv live, och i oktober så kom min kompis i skolan fram till mig. Jag kommer aldrig glömma den konversationen då jag fick reda på om konserten. Då nämner jag inte ens själva konserten då jag inte kunde äta någonting på två dagar och var nära på att spy av förväntningar innan jag skulle in i arenan där konserten skulle hålla hus.

Skolan dödade mig, men jag klarade det relativt bra tycker jag. Underbara fina vänner som var ganska svårt att lämna. En underbar sommar lite i Sverige, lite i Ungern, men det bästa på sommaren var definitivt Camp! Det är obeskrivligt hur underbart det var! Alla fina utbytesstudenter, fulla av förväntningar, kanske lite skräck från vissa. Det är inte ofta som en vanlig konversation med nya människa börjar "Hej, vart är du ifrån? Vart ska du?" Så underbart! Sen kom jag fram till Las Vegas som var en ganska svår början eftersom jag visste inte vad jag skulle göra utan en värdfamilj och en helt främmande stad på andra sidan klotet från alla jag känner.

Men allt löste dig då min fina värdfamilj blev funnen, skolan började och allt var så coolt, man hade fullt upp med massa olika aktiviteter, sen så blev allting vardag och nu är vi här, dagen innan julafton och jag ska iväg idag till min äldre värdsysters lägenhet uppe i bergen i Arizona, så det blir en jul med snö i alla fall!

Bara cirka en vecka kvar av året. Jag vill inte att året ska ta slut! Det har funnits så många tårar i år, jag tror inte jag har gråtit så mycket som vissa dagar, men det går så inte upp emot allt det bra som jag har varit med om. Jag känner att 2012 har en stor press på sig, eftersom jag tror att det är svårt att nå upp till denna nivå av underbart på ett år! Haha!






weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0