Senaste veckan

Jupp, så förra veckan flöt på som den ska. Jag blev inbjuden till studentfrukosten, för alla elever som har högsta betyg och perfekt närvaro hela första kvartsterminen. Skoj var det och gott! Bortsett från det så var allting som vanligt. Imorgon så ska jag prata med min Counselor om att jag ska byta biologi. Vill inte byta min matte, men måste man så måste man. Gillar inte min biologi alls, haha!

I helgen så åkte min värdfamilj och jag till Flagstaff, en stad uppe i bergen i Arizona, där det faktiskt var snö, just på grund av bergen, duh. Vi åkte dit för att min äldre värdsyster går på College där och hennes kör hade en konsertmiddag som vi gick på. Det var riktigt fint och mysigt. Dock så mådde jag ganska dåligt hela helgen eftersom snön fick mig att tänka på Sverige... Konstiga jag.. Så jag hade massa gråt utbrott och tänkte mest för mig själv "men vafandå måste jag sitta och gråta för??" Jaja, haha!

När vi kom hem så åkte jag direkt till Elenas födelsedagsfest, som oplanerat blev en första förening mellan alla fina utbytesstudenter på skolan. Jag tror att vi åtta kommer att ha en ganska bra sammanhållning. Vi ska hitta på någonting på fredag till exempel.

Det roliga är att när man kommer till sin High School så är man helt inne i att "okej, nu ska jag skaffa massa amerikanska vänner!" I början så ignorerade jag alla utbytesstudenter i stort sett för jag var helt inne i att jag måste skaffa amerikanska vänner. Men det är någonting med att utbytesstudenter dras till varandra. Man har så mycket gemensamt, så det slutar med att man umgås med de mest i alla fall. Nu säger jag inte att jag bara umgås med utbytesstudenter, nej, jag har massa amerikanare också som vänner, men det är så mycket lättare att umgås med utbytesstudenter av någon anledning.

Bilder jag aldrig la upp från Thanksgiving:

Turkey!!! :D nom nom!




Värdfamiljen! :)




Gaah nom! Pumpkinpie!!! Så underbart gott! Det smakar faktiskt som pepparkakor, haha!


Roadtripp!


Snö i bergen.


Så mycket om att Lea inte kommer att se snö på ett år, haha!


Holiday dinner


Mumsish!


Japp, sånt här körde vi vid hela vägen! :D




Mina certificats. Perfect attendance och Student of the month :)

Kommentarer
Postat av: Any

Grattiiis! Lilla min. Jag är så stolt över Dig!! ;)

2011-12-06 @ 08:29:56
Postat av: Eszter

Azt a tökös sütit én is megkóstoltam volna :)))

2011-12-06 @ 20:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0