Jag tappar hår!

Jag känner att jag måste förmodligen klippa mig snart! Det var itne såå länge sen jag satte min fot i en frisörsalong sist. Bara sen i påskas!

Så idag storstädade vi hela huset och jag dammsög mitt rum... Helt plötsligt så stannar dammsugaren och den röda lampan tänds. Jag vänder på den och kollar på den och ser att hela borsten var täckt med hår!!!

Jag visste om att jag hade tappat ovanligt mycket hår under loppet av de fyra månaderna jag har varit här, men det där var en ganska stor chock vad det var för en mängd hår som fanns där.

Jag tog ingen bild, men låt oss säga att man skulle kunna göra en peruk med mängden hår jag har tappat! Utan att överdriva! (Kanske inte en jättestor peruk, men en peruk. Kanske en barnperuk, haha!).

Det kan bero på att temperaturen är annorlunda här, eller bara att mitt hår är så långt som den aldrig har varit förut. Men jag menar. Jag vill inte bli flintskallig. Plus så saknar jag mina lockar, som jag också har slutat att ha.

Ville bara dela med mig av dagens roliga händelse.

Allt är jättefint och rent i lägenheten nu, men vi är inte helt klara än. Vi storstädar inför Thanksgiving, som är nästa vecka. Samma dag som Thanksgiving, på kvällen så ska vi börja lyssna på julmusik och dekorera hela huset med juldekorationer! Mysigt!

Och jag behöver inte ens nämna vad som är dagen efter och dagen efter det!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0