Svaar! :D

Älskar att få massa frågor!! :D Dessa frågor är ställda från Lilly:

Går du senior year?
Ja, jag går Senior year. Det var ganska mycket på gränsen mellan att jag skulle bli en senior eller junior eftersom jag fyller år i slutet av september och här går inte gränsen om du är född 94 eller 93 t.ex. utan om du är född inom skolåret.

Är det svårt att få A?
NEJ! Än sålänge har jag toppbetyg, jag hoppas jag kan hålla det, men skolan är riktigt lätt! Såklart så beror det också på vilka klasser du väljer, och jag har relativt lätta klasser, men det är helt annorlunda hur de sätter betyg på eleverna här. Så länge du gör allt och är i skolan så har du toppbetyg i stort sätt.

Går det att undvika onyttig mat i USA (heheh)?
Haha! Bra fråga! Hmm... ja, det går, men det är svårt! Du kommer inte kunna undvika det helt! Det är massa småsaker som är annorlunda! Som smör lite här och där, tjockare ostbitar osv. Och såklart så skolmaten. Jaja, sammanfattat, det går, om du lagar din egen mat antar jag, men som utbytesstudent så går det inte. Min värdfamilj lagar god och ganska nyttig mat så det är bra, men det finns familjer som äter ute i stort sätt alltid. Jag skulle säga att det beror på vart du hamnar. MEN det är riktigt gott!! Så man bör satsa mer på sport än att ge upp maten, för det är supergott!! :P

Har ni dress code i skolan? Och i så fall, vad innebär den?
Ja, vi har det, dresscoden säger att shortsen får inte vara kortare än "fingertipp length" vilket innebär att om du lägger händerna på sidan så får inte byxorna vara kortare än hur långt dina fingrar når. Du får inte ha hål på byxorna över den nivån heller, toppen måste vara fyra fingerbrädd breda och du får inte visa hud mellan byxorna och toppen (dvs. inte visa magen). Saken är att jag har sätt folk bryta mot reglerna och jag har inte hört någon bli "dresscoded". Jag antar att det skiljer sig från skola till skola/lärare till lärare.

Ååh, jag blir så glad att du gillar min blogg och vad kul att du också ska till Nevada!! Jag älsar Nevada och Las Vegas såå mycket! Värmen är helt underbar! Vad tidigt du fick reda på vart du ska! Ta hand om dig! :)

Kommentarer
Postat av: Lilly

Tack för alla svar!

Jag har så kallad direktplacering (några jag känner lite grann erbjöd sig att vara min värdfamilj), det är därför jag vet vart jag ska.



Kommer kanske fråga fler saker innan jag åker, hoppas det är okej ;)



Fortsätt att ha roligt i the Entertainment Capital of the World! :D

2011-10-05 @ 11:06:18
Postat av: Michaela

Hej!

Jag har precis startat ett UF-företag och jag kommer att göra smycken.

Under oktober månad kommer 20% avmina intäkter att skänkas till rosa bandets cancerforskning.

Nytta och nöja på samma gång!

Kika gärna in på min blogg för mer information! :)

Ha en bra dag.

Kram

2011-10-05 @ 12:09:37
URL: http://mkcollectionuf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0