Zion national Park

Nu känner jag att det är dags att berätta om mina äventyr i helgen. Jag känner att dessa bilder kommer nog vara lite hjärtattacksvarning för vissa familjemedlemmar.... :P

I alla fall, efter skolan så hann vi åka hem i tio minuter innan vi behövde åka vidare till mötesplatsen. Det var bara bilresan till mötesplatsen som jag verkligen blev riktigt riktigt taggad för att åka! Inte bara för att se ett riktigt coolt ställe men för att tillbringa helgen med de underbaraste människorna i hela världen, nämligen utbytesstudenter!! Jag vet itne riktigt vad det är med utbytisar, men det spelar ingen roll vart man kommer ifrån så men jag känner att de människorna är de underbaraste och roligast att prata med! jag antar att det är för att man går igenom samma saker.

I alla fall så kom jag dit och ser Lina som jag inte har sätt sen camp, några från mötet och några nya männiksor. Totalt var vi 15 pers i vår minibuss. Den fyra timmar långa bilresan till Utah gick i stort sätt ut på att vi typ pratade/skrek i mun på varann om saker som har hänt på High School och det var så underbart!

När vi kom fram så möter vi resten av de 40 utbytisarna som kom, men då vi kom fram så var det redan mörkt så resten av dagen så gick vi runt och.. väckte folk på hotellet av vårt prat, heehh... :P

Dag två så fick vi välja mellan tre hikes: en lätt, mellan eller svår. Alla valde den svåra, haha! Fast jag tänkte att med svår så menade de amerikansk svår. att det är massa att gå, men nej nej! Detta var en hike som folk tydligen hade dött på fick jag reda på!

Denna hike var till toppen av ett av de högsta bergen. Det var massa att gå och det var uppförsbacke och långt! Men det var inte den biten som jag nästan kissade på mig av, nej, sista biten (toppen) var utan någon väg med en kedja att hålla sig i som säkring, och det fanns inte heller överallt på vägen. Du gick på en liten sak som var typ en meter bred med stup som var 2,5 km ner åt båda hållen. Dock så var det inte möjligt att ramla om man verkligen var försiktig. Det fanns mindre bar som gick upp dit, men jag kände att jag var glad att jag kom ner levande iaf, haha!

Dag två så gick vi på en kortare och enklare hike på marken med vattenfall och allt. Det var helt underbart!

Hela helgen var helt underbart kul, bara människorna! Skulle kunna tillbringa ett år med människorna, hihi!








DETTA var vägen vi gick upp... :P


Heej!! :P denna bild är grym haha XD



Kan inte förstå att jag har tagit denna bild... :)








Vi gick bakåtvägen och ser att några i vår grupp samlades i en ring. Jag freakade en liten aning då jag ser denna promenera runt lite random vilt på en sten... :P



Underbara gänget ^^


Kommentarer
Postat av: piszt-ráng

Tényleg borzalmas.Ma biztos nem alszom.Örülök örömödnek.

2011-10-13 @ 04:32:07
URL: http://piszt-páng
Postat av: Hanna

Lea lever livet, nice! :D låter så himla kul allt du gör!! fina bilder också!! fortsätt såhär skojj! ;) <3

2011-10-13 @ 18:38:00
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: Any

Jättekul!!! Men detta kunde inte vara något problem alls för en klättrartjej!! Eller...? ;))

2011-10-14 @ 13:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0