Europeiska stereotyper

Jag älskar att höra fördommar om Europeer. Jag vet inte hur jag inte har hört om de innan! Jag har änsålänge hört om tre olika fördommar:

  1. Snobbiga och otrevliga
  2. Kvinnor rakar inte armhålorna o benen (Hahaha! Min absoluta favorit!!!)
  3. Vi duschar inte!
Jag vet inte riktigt... Så taskig som jag är så tycker jag att fördommarna om amerikaner som vi har är ganska sanna, eller det finns människor som uppfyller dessa fördommar här, men jag vet inte, de som bor på ett ställe kanske inte ser det som turister ser, haha!

Jag anmälde mig lite random till teaterklubben idag. Det var ganska oplanerat. Jag blev nominerad för att ta hand om klubbens pengar också lite ännu mer random! Jag fick hålla ett tal om varför de borde välja mig. Det var också random eftersom jag var lite oförberätt, men man ska ju vara öppen så jag körde bara på med ett improviserat tal eller nått. Jag får reda på imorgon om jag blir vald eller ej.

Kommentarer
Postat av: frida

hahahha jag har med hört den om att vi inte rakar oss.

mer än en gång faktiskt, jag trodde jag skulle dö.



hoppas du har det bra, jag saknar dig!

får börja planera vår resa snart!!

<3

2011-09-17 @ 00:48:03
URL: http://fridaisakssonusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0