I'm back!

Long time no see, jag vet. Har inte bloggat på en vecka. Dåligt!

I alla fall, skolan flyter på! Det är så himla skoj, fast det är lite svårt med det här med att hitta vänner. Jag har fortfarande inte kommit till den nivån då jag kan riktigt säga att jag har riktiga amerikanska vänner. Men jag vet att det kommer med tiden! Man kan inte skaffa vänner på två veckor. Speciellt då man knappt syns i ett hav av tusentals elever.

Men kören är bara helt underbar. Vi sjunger i stort sätt bara religiösa låtar och på latin vissa, men det är ändå så kul! Tennisen älskar jag också! Tycker det är lite synd att säsongen bara är kort för jag känner att jag skulle kunna komma laget närmare om man hade längre tid. Nästa vecka ska jag börja bli aktiv i skolpjäsen också och så vidare. Jag vill vara aktiv i så mycket som möjlig inom skolan så jag kan träffa så många som möjligt.

Jag tillbringar så mycket tid i skolan! Jag är i skolan minst i 10 timmar om dagen. Då tennisen har match är jag där ca. 12 timmar. I torsdags så var jag i skolan tills 11 på kvällen pga. footballmatchen. Det var en cool match. De visade den på TV, fast vår skola förlorade tyvärr. Jag var lite död i skolan på fredagen, haha!

Igår så var jag på ett EF möte. Välkomstmötet som man måste gå på. Det var ganska långtråkigt, hihi, eftersom man visste så mycket redan. Det roliga var såklart att träffa alla utbytisar och att prata om alla aktiviteter som är planerade under året.

Sen kom jag hem och min värdfamilj och jag satt och drev med alla töntiga EF regler. Exempel: Spola toalettpappret i toaletten. (Ja, vissa länder gör så, men det var riktigt kul ändå).

Idag så satt jag ända tills nu (2 på eftermiddagen) och skypeade med folk. Det var så himla underbart! Jag får inte hemlängtan alls av det eftersom när jag ser de så känns det inte som att jag faktiskt är andra sidan klotet! Jag försöker att inte skypea så ofta, och jag tycker att jag är ganska bra med det. Jag pratar bara max en gång i veckan med hemmet.

Kram till er alla underbara!! <3

Ska försöka skriva lite under veckan om hur det är och om jag lever. Ska bättra mig. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0