Labor day

Denna helg har var mycket avkopplande. Efter en rörig, men rolig första vecka  känns det skönt att bara sitta och ta det lugnt ett tag. I lördags så var vi i stan och kollade på Freemontstreet. Där startades tydligen Las Vegas. Härre jisses! Där såg jag för första gången en liten bild av vad Las Vegas faktiskt är känd för. Massa folk som var utklädda till roliga figurer, streetart och annat flummigt. Det som var kvällens stora "euw" var nog den gammla tanten med en mycket underlig outfit jag inte gärna vill gå in i detalj på. Låt oss säga att outfiten är inte så passande för någon i vilken ålder som helst, haha! Ja, Las Vegas har massa underliga saker att bjuda på... Haha! Men det är bara det som jag älskar med staden! Det finns verkligen ALLT! Vissa saker.. jaa... men jag fick reda på idag att de har både en ungersk affär och en ungersk restaurang och en svensk restaurand/affär här!! Jag menar, inte ens Sverige har en ungersk restaurang!! Så ja, staden har allt!

Idag så har jag varit hemma, eftersom det är Labor Day, vilket är en vilodag för alla hårt arbetande amerikaner.

Så nu sitter jag och kollar på några koreanska serier, och käkar "swedish fish" medans min värdpappa kollar på football. Jag börjar förstå lite hur spelet går till!! Fast på skolans fortbollsmatcher så sitter man ändå och bara snackar eller käkar pizza eller vad folk nu gör, hihi.

Freemont Street

Jag och två härliga pirater! :P

Swedish Fish!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0