Veckan sammanfattat

Denna vecka har varit helt underbar!!! Bästa veckan hittills helt klart! Samtidigt så har jag inte haft tid att andas ett dugg!! Jag har kommit hem från skolan, ibland hann jag inte ens göra mina läxor innan jag totalt kollapsade av trötthet!

Det började med min födelsedag på tisdagen som var helt underbar! Sen så resten av veckan så har jag bara kommit in i livet mer och mer. Skaffat närmare vänner och jag känner att jag kommer in i livet i skolan mer och mer för varje dag som går!

Dock fans det en jobbig stund på torsdagen... jag gjorde audition, för en ganska lätt sag och tom. en sak som hade med dans att göra... jag tror jag 1. hade lite för stort självförtroende och 2. så freakade jag ut att det var en audition, men jag kom inte in... så jag blev riktigt besviken på mig själv då, och dum som jag är så bröt jag ihop lite... men allt blev så mycket bättre dagen efter.

Bästa på veckan var nog fredagens assembly, som var en sportsassembly (dvs typ som en parad liknande för skolan) Men kören så sjunger vi alltid nationalsången i början av assemblyn, men nu så var jag med som en del av tennislaget. Det var så underbart! Vi gick ut en och en och de sa våra namn (Lea Pete blev det. Fortfarande bättre än svenska petér varianten) sen så hade de våra namn på väggen på en tennisboll och sen så skulle vi köra en tävling mellan alla sportslag då vi skulle göra en dans om vilket lag som gjorde det bäst och vi vann!! Så vi kommer få gratis energidrinkar resten av säsongen, wohoo! :P

På lördagen så hade vi en biltvätt med kören för att samla in pengar för resor och annat skoj. Det var exakt som i filmer! Så flummigt! Man undvek inte att inte gå hem helt dyngsur i slutet av dagen och jag slutade med en liten bränna också.

Hemma har jag alltid varit den tysta och nästan den som inte syntes så mycket oftast. Här så är jag inte det längre (för det mesta....) och jag älskar det! Jag har alltid velat få bort den där tysta och nästan lite blyga delen av mig! Här är jag tydligen den energiska och jag älskar att få uppmärksamhet (då menar jag inte den irriterande, besatt av uppmärksamhet sättet)! Oftast är det inte ens uppmärksamhet att jag är utbytesstudent. Det är oftast bara intressant för de i någon dag, nej, oftast är det random folk som säger att de såg mig uppträda eller liknande med kören, eller att de såg mig spela tennis.

Denna vecka började folk redan fråga mig om jag planerar att komma och hälsa på någon gång då jag har åkt hem och om då jag åker hem och så vidare, och ju mer folk frågar, desto mer inser jag hur lite jag faktiskt vill hem! Ja, jag saknar er fina människor mycket, men liksom det är allt! Jag mår så himla bra hör jutt nu att åka hem för evigt och lämna detta här för alltid känns fruktansvärt! Att High School faktiskt måste ta slut känns hemskt!! Ush! Jag borde inte tänka så eftersom det bara har gått 4 veckor. Men dessa 4 veckor har gått så fort! Jag vill inte ens tänka på hur fort resten kommer att gå! :(

Jag var på en bortamatch på fredagen. Palo, skolan som hade deras Homecoming game den dagen. Deras tema var "arount the world" eller världens kontinenter eller liknande. Det var jättekul!!

Asien bilen


Afrika


Europa. Svenska flaggan finns där också nånstans om ni kan se! Fastnade inte så bra på bild.


Biltvätt!!


Kolla bilen!!! Typ största bilen jag har  sätt!! Det är så gott som en monstertruck! hjulet var typ halva min längd! Största lol-et var att det var en kille i min ålder som körde den... :P


:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0