Battle of the Sexes

Denna vecka är det åter igen en spirit week och denna gången så är det ungefär som en fight mellan killa och tjejer och vem som har mest "school spirit" och klär upp sig mest. Såhär ser schemat ut:

Måndag (idag): Beauty and the Geek. Man klär ut sig till en skönhet eller en geek. (Alla var geeks i stort sätt).
Tisdag: Spotlight Day. Klä dig i rött om du är upptagen, gult ifall "det är komplicerat" och grönt ifall du är singel... Vet fortfarande inte ifall jag ska klä upp mig för den dagen än, haha!
Onsdag: Hero vs. Shero. klä ut dig till en superhjälte typ.
Torsdag: G.I. Joe vs. G.I. Jane. Också lite av ett frågetäcken från min sida. ;)
Fredag: Pink vs. Blue. Tror inte detta behöver någon vidare förklaring. På fredag kommer det också vara en assebmley där killar som vill, klär ut sig till tjejer och visa versa och de kommer att dansa! Det kommer bli kul minsann!

Jag älskar alla dessa "spirit" veckor då man ska klä ut sig! Kanske inte på gymnasiet så har man kanske växt ur det lite, men på högstadiet skulle det varit kul om vi hade gjort någonting liknande! Jag älskar de i alla fall för jag har väl kanske inte riktigt växt upp än.

Också, Detta med en fight mellan könen skulle aldrig ske i Sverige och det är också en anledning varför jag älskar just denna vecka! Jag är faktiskt lite trött på allt tjat i Sverige om "jämstäldhet" och jag säger det som en tjej! Så på sätt som dessa så föredrar jag USA över Sverige.

I helgen så blir det LA!!! Jag läängtar så obeskrivligt mycket! De här senaste dagarna har det varit extremt varma i Las Vegas och det kommer vara lite kyligare i LA tydligen. Men Aahhh! Min drömplats jag har velat besöka som mest sen flera år tillbaka!

Helgen efter blir det Prom!! Jag ser hur alla andra utbytesstudenter runt om USA har redan haft deras Prom många av de! Jag blir bara lite avundsjuk för jag ser verkligen fram emot det! Samtidigt som jag är ganska nervös, för gruppen jag åker med har inte planerat så noggrant vad vi kommer att göra än. Det som vi vet är att vi förmodligen kommer att ha en limmo för 16 pers! Rolig fakta (om jag inte redan har nämnt det, för jag har kort minne): Limmo i Las Vegas är billigare än taxi! Bra att veta om man någon gång planerar att besöka Las Vegas.


Sam, Solange och jag. Jaa, mina äkta sidor kommer fram! Go natur!... ;)


Kommentarer
Postat av: Stina Berglund

Hej! Jag är redaktör på Sveriges televisions sajt för opinionsbildning, som heter Debatt och ser ut så här: http://debatt.svt.se/

Just nu letar vi skribenter som kan skriva på temat nöjesparker, med anledning av att Gröna Lund och Liseberg öppnar här i Sverige i helgen. Jag letar efter någon som tycker att nöjesparkerna i Sverige borde ta efter de riktigt stora parkerna i USA och köpa in häftigare attraktioner än de som finns i dag. Jag såg att du befinner dig i USA, som väl ändå får beskrivas som nöjesparkernas föregångsland, och skriver till dig lite på chans! Är du intresserad av att skriva en debattartikel för oss om vad de svenska nöjesparkerna borde göra för att locka till sig även lite äldre ungdomar? Hör av dig till mig i så fall! Jag finns på [email protected]

2012-04-25 @ 11:02:42
Postat av: Emma

Haha! Herregud.. Spotlight Day! Only in America, that's for sure, haha! Gotta love Americans:) Did you ever dress up?



Sitter for ovrigt i Study Hall, och killen bredvid mig glor heeela tiden pa min dataskarm, och han sag bild pa dig, och han tyckte du var jattesot! :) Ville bara saga det, for det ar ju sant!



<3

2012-04-26 @ 19:15:47
Postat av: Lea

Haha ellerhur?! Jag var faktiskt inte i skolan den dagen! Tyvärr missade jag denna intressanta dag! Skulle förmodligen inte klätt ut mig tror jag, haha!



Haha! Va gulligt! Hälsa honom från mig! ;)



<3

2012-04-27 @ 05:58:08
URL: http://blackkey.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0