LA baby!!!

Man hör ofta att "det är inte som på filmer". Än så länge så tycker jag inte att det uttrycket stämmer eftersom hur jag föreställde mig High School stämmer ganska bra med hur det faktiskt är. Då räknar vi inte med att skolan jag nu går på är väldigt "ghetto" om man vill kalla det så. Det är inte ett av de bästa skolorna som finns kanske. Men verkligheten stämde bra överens med mina förväntningar!

Ända tills det började närma sig Prom.

Allt börjar med att folk börjar stressa över vem de ska gå med. Kommer de att hitta en date eller inte. Det är inte alls alla som faktiskt har en date och man är inte helt mobbad om man inte har en date som på filmer.

Efter det kommer frustrationen över att hitta en klänning, men alla tjejer har vi varit där någon gång, att hitta den rätta klänningen. Fast denna gång hade man en kille som stod och pushade en till och med vilket gjorde det mindre lätt.

Efter det kommer där vi är nu; planeringen... Folk inte kommer överens, priser, tider. Det gör det inte mycket lättare då man inte kan transporteras utan bil. Jag är extremt frustrerad över det hela och vill nästan bara att den 5 maj bara ska vara över! Jag känner nästan att jag vill skippa det hela för att slippa att detta!

Enligt ryktena så är det inte ens självaste Prom som är det stora heller utan vad man gör innan och efter. Självaste Prom går ut på tydligen att alla "dansar" vilket är väldigt speciellt och inte alls hur man dansar i Europa... Alla utbytesstudenter vet vad jag menar. Att "Grinda". Underbara minnen från Homecoming. Ja, nej, det är inget jag är öppen för, tack!

Sen så fick jag reda på idag att min date kanske inte ens kan gå på prom eftersom någon släkting kommer och hälsar på, Vilket är sådär lagom kul att få reda på en vecka innan balen. Så nu kanske jag till och med kommer vara datelös! Om det nu är så att han inte kan gå så ska jag förmodligen gå med helt andra människor, om jag nu får plats i deras bil... Döda mig!

Jag hoppas att all denna frustration kommer löna sig och att jag kommer ha en bra dag den femte.

MEN!!! Jag kommer strunta i allt som har med Prom att göra för denna helg eftersom jag ska åka till Los Angeles imorgon aaahh!!! Jag längtar såå mycket! Det kommer bli så kul! Jag kommer kanske inte ens tillbaka! Jag ska flytta till Kalifornien för alltid!!! :D


Gick en sväng runt granskapet några dagar sedan. Detta är vad man promenerade till. Inte helt fel!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0