Spring break!

Nu är det äntligen spring break! Äntligen har jag tid att slappna av lite och sova ut. Track träning denna vecka också, men jag är extremt lat och omotiverad så jag kommer inte att gå, i alla fall inte första halvan av veckan på grund av bröllopet.

Min värdfamiljs släkt är i stan, så jag har för första gången träffat min värdpappas familj. Huset är väldigt trångt under dagarna. Jag ska på två födelsedagsfester under veckan också och förmodligen tillbringa någon dag nere på strippen för det var riktigt länge sen jag var där!

Det kanske låter som att jag har fullt upp, men i och med att ha så mycket att göra under skoltid så blir jag väldigt lätt rastlös! Det är inte så bra! Men jag tror att efter lovet så kommer tiden bara att flyga iväg tills den 19e juni!

I förrgår så skaffade jag även en klänning till Prom! Den är blå, väldigt balig och längden är till golvet! Har aldrig haft en sån klänning på mig innan men det kommer väl bli bra! Det var nästan så att jag köpte den för att jag var stressad eftersom jag kände att jag hade press på mig att jag måste skaffa en klänning nu! Men Jag gillar klänningen och mina vänner jag var och köpte den med sa att den var bra! Jag älskar färgen väldigt mycket! Det var också bland de billigare balklänningarna vilket är bra för min plånbok!! Vissa är helt galna med hur mycket de spenderar på deras klänning och i allmänhet på prom! Plus så är jag glad att ha klänningsstressningen över! Ush, ush! Trots att jag älskar att kolla på fina klänningar, det är extremt stressigt! Nu har jag i alla fall det roliga kvar - detaljer, accessoarer osv! :P

Bland allt detta så kan jag inte låta bli att tänka på hemresan dagligen! Hur bra jag än har det så kan jag inte låta bli att se fram emot det lite. För det är ju "borta bra, men hemma bäst" trots allt. Ser fram emot att kunna vara fri och transporteras via vår underbara älskade SL *host* haha! Kunna sitta och fika med vänner på stan, bara gå runt på stan, se en ordentlig regn igen, Kärrtorp, att hata skolan för att jag faktiskt behöver anstränga mig för att lära mig saker och framför allt att träffa alla mina underbara vänner och familj igen inte bara igenom skype som känns alldeles för opersonligt efter ett tag.

Jag har föreställt mig flygresan så många gånger! Lämnar Las Vegas och kommer gråta och sörja, åker från New Jersey kommer jag att gråta för det är då jag kommer säga hejdå till massa underbara utbytesstudentvänner! Kommer fram till Stockholm Arlanda och det kommer kännas så konstigt och underbart att se min fina familj igen! Det roliga är att  min syster kommer att åka till Rom samma dag så jag kommer hem, har några timmar med min syster och sen så åker hon igen.

Men det är fortfarande 2 och en halv månad dit. Jag tror att de kommande fyra månaderna kommer att bli väldigt intressanta! Jag ser verkligen fram emot dem!




Det var "spririt week" i skolan igen förra vecka. Måndag så var det "twin day" och man såg väldigt många klä sig matchande. Här är jag och några vänner. Det var också "pajamapants day" på onsdagen, men kunde inte ta roliga bidler då tyvärr. men det var skoj. Man gick runt och varannan människa gick runt med fula pyjamasbyxor, inklusive mig, haha!


Vääldigt amerikanskt och onyttigt! Hur många har hört talas om "root beer"? Det är en läskedryck som cola (nej, det är inte öl, lol). Många utbytesstudenter gillar inte det. Även jag var bland de i början, men nu så har jag börjat älska det! Denna drink drack jag i fredags. Det är root beer - med vaniljglass. Åsikt - Väldigt sött och släcker inte direkt törsten! Men lider man av exempelvis undervikt så är detta någonting jag kan rekomendera mina vänner! Väldigt bra botemedel! :P


Voila! Min balklänning!! :D Vad tycker ni? Väldigt baligt va? Hur mycket folk än mobbar mig för min längd och att jag är kort så älskar jag det ibland. Någonting annat som jag älskar är amerikanska storleksmåttet! Att ha storlek 0 eller 1 i klänningsstorlek får mig att känna mig smaaal! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0