Happy Valentine's Day (eller om man vill SAD - Single Awareness Day höh höh!)

Det börjar hända tillfällen nu efter 7 månader då jag blir lite irriterad på amerikaner och deras levnadsstandarder ibland. Men då kommer en högtid som alla hjärtans dag och påminner mig om vad det är som jag bara älskar med USA! Jag har inte riktigt tänkt så mycket på alla hjärtans dag under tidigare år. I år däremot så var det helt underbart!

Jag kom till skolan och då jag gick ut från första lektionen, kören, ser jag alla elever ute på podiet med massa ballonger och stora nallar och presentpåsar och liknande överallt! Det är som då någon fyller år och går runt med en stor bukett ballonger och massa saker i handen de knappt kan hålla, men nu nästan hela skolan! Det var extremt coolt att se och jag blev först och främst glad för att se hur engagerade folk faktiskt är för denna högtid! Sen blev jag lite nere eftersom jag kände mig väldigt mobbad att gå runt utan någonting i handen.

Det ändrades dock under min tredje lektion då en kompis, som jag vet gillar mig lite, gav mig en transformers alla hjärtans dag kort, haha! Det var lite gulligt och lite udda. Jag fick två godisar av honom senare också! Sen fick jag två hjärtformade chokladaskar från mina fina vänner och flera kort, massa random godisar från folk jag halvkänner och det roligaste var då vår engelska lärare gav oss donats under lektionen! Hah! Man behöver inte ens anstränga sig för att gå upp i vikt här! ;)

Sen var det track. Fötterna är fulla av blåsor och idag så började mina fötter att blöda på köpet. Det var ganska smärtsamt (ifall någon vill anteckna mina fötters hälsa), men esh! Snart har jag överlevt att springa i allt - förkylning, blödande fötter, hagel, 40 graders värme, CP-skor, muskelkramp, menskramp! Oh boy, jag har inga ursäkter jag kan komma på lägre för att missa en träning, bajs! Jag, Yufei och Imali är de enda som inte har missat en enda träning än, så vi är bra!

Men det bästa med track är efter träningarna då vi stretchar. Då alla tjejer sitter och pratar, ser på killarna då de tränar och så vidare. Det kommer ändras snart då säsongen börjar och träningarna kommer att gå runt en timma längre tyvärr, men jag hoppas vi fortfarande kommer att ha våra pratstunder!

Sen kommer man hem och loggar in på facebook och ser alla mina svenska vänner skriva massa negativt om hur alla hjärtans dag är överskattat och liknande! Det fick mig att bli lite ledsen... Jag vet inte, är det på grund av mörkret och kylan eller är det bara så alla är i Sverige? Varför kan inte vi ha en dag på året så alla påminner alla de älskar hur mycket de betyder för en? Då kommer ursäkten "men varför ha en dag att visa det för? Varför kan man inte visa det varje dag?" Eftersom om man skulle visa det varje dag skulle det inte bli speciellt! Det går ut  på att man ska göra någonting speciellt för dem!

Jag klev in i mitt rum och ser en liten söt present från min värdmamma också! En godisask och en Kalifornien tjocktröja!! :D Jag blev så glad!

Förlåt, men F er alla negativa jäklar där hemma! Jag planerar redan nu vad jag kommer göra nästa år för alla hjärtans dag för mina fina vänner!


Det handlar inte om att vara materiell, massa småsaker kan kan göra en stor skillnad! Jag älskar mina fina vänner och värdfamilj!




David, en vän till min värdfamilj, som är en flyg värd (det är väl så manliga flygvärdinnor kallas?) kom också idag då han var förbipasserande med sitt jobb så jag satt och kollade på Glee med honom och åt pumpamos (mums!) då de andra var ute på date! Livet leker bara ibland! :)

Detta var i dagens avsnitt. Tog inga bilder i kafeterian idag, men tänk er detta, utan sången då såklart och massa, massa stora gosedjur, stora presentpåsar, ballonger och blommor överallt! Jag älskar Glee så myket. Faktiskt mer nu då jag ser hur likt det är skolan här och att jag faktiskt är med i glee tekniskt sätt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0