Gott Nytt År!!!

Hej allihopa! Jag nämnde innan att 2011 har varit det bästa året av mitt liv. Jag tycker att året fick även ett perfekt slut!

Sista dagen tillbringade jag med mina utbytesvänner då vi åkte ner till Strippen för att se nyårsfirandet i "The Entertainment Capital of the World!" Alla som bor i Las Vegas var inte särskilt intresserade av att gå ner dit eftersom de anser att det är för galet, och alldeles för mycket folk. Därför bestämde vi oss utbytesstudenter att okej, vi firar nyår tillsammans!!

Vi hade extremt kul också! Vi gick förbi alla nattklubbar och önskade svagt att vi var över 21 så vi faktiskt kunde gå in, men det var minst lika roligt att fira från utsidan!

Vi kom till Strippen tidigt på eftermiddagen och åt på en Sushirestaurang som ägdes av Koreaner, haha!! Vilken perfekt sista måltid på året, inte sant!!

Jag träffade en av mina kompisar från skolan två gånger på Strippen också vilket var riktigt flummigt med tanke på hur stor Strippen är och hur många människor som faktiskt finns där, så det var skoj!

Efter att ha gått hela Strippen ner och tillbaka stannade vi upp vid Ceasars Palace där TV studion var uppbyggd för högtiden, så vi ställde oss där för att flumma lite i bakgrunden som vi senare letade reda på på internet och ja, vi var med! Haha!

Trots att jag inte ville att året skulle ta slut så var det extremt kul att räkna ner och komma till noll och känna att ja, det bästa året av mitt liv fik ett perfekt slut!! Jag har verkligen höga förväntningar inför detta år! Jag har en känsla av att detta år kommer att slå 2011 vilket känns ganska svårslaget! Inte minst att hey, i år fyller jag 18 år!






På All you can eat sushi restaurangen, men våra extremt heta 2012 glasögon!! ;) <3


2...0...1...2




Jag framför MGM lejoner med mitt fula hjärta, haha! Mitt favoritställe i hela Las Vegas! ;) BTW, jag fick reda på under nyår att MGM är största hotellcomplexet i världen! Lite coolt! Då kan ni förstå frustrationen att vara i samma byggnad som massa fina K-popmänniskor, men inte kunna hitta de! LOL


New York New York. Det som var unikt med nyår är att denna dag är den enda dagen på året då de stänger av vägarna på Strippen och man kan faktiskt promenera på bilvägarna. Denna bild tog jag från mitten av bilvägen och jag antar att någon annan dag på året så kunde jag inte tagit denna bild!


Denna bild tog min värdmamma från några av deras vänners gård där de firade nyår! Är det inte coolt?


Jag hoppas alla också hade ett fint år och nyår!

Ta hand om er!!

P.S: Jag ska bli bättre på att uppdatera! Det ska inte gå två veckor utan att jag uppdaterar!!! jag antar att det är ganska normalt för utbytesstudenter att tappa lusten att uppdatera i brist på tid eller ork?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0