Death Valley

Så som jag nämnde tidigare, Death Valley är den torraste, varmaste och lägsta platsen i Nordamerika. Ironin är stor då man åker dit och det regnar och är kallt. Alla såg verkligen framme mot utflykten som att vi skulle gå och bli riktigt solbrända under helgen, men så blev det icke.

När vi kom fram så fick vi på en rundtur i ett slott i närheten som var en snubbes som lurade folk till att komma till Death Valley för en icke existerande guldgruva. Det var lite flummigt det! Efter det åkte vi runt olika coola platser i nationalparken. Det är intressant hur stort det var och hur tomt det var! Det är inte utan anledning namnet är "Death" Om man skulle av någon anledning bryta ner mitt i parken så är man verkligen död! Det var ganska läskigt.

Efter det fick vi till platsen där vi skulle tälta, men det var jättestora vindar! Jag har aldrig varit med om så mycket vindar som denna!! Vi försökte sätta upp tältarna, men det blåste bokstavligen hål i väggarna på den så vi fick två val: åka hem, eller åka till ett hotell. Vi valde såklart hotellet och vi campade där istället, haha! Vi bodde sex pärs i varje rum, det var ganska flummigt!

Dagen efter så åkte vi vidare i den stora ökennationalparken. Det var ganska läskigt hur gigantiskt det var och hur dött det faktiskt var! jag tänkte för mig själv att tack gode gud att vi var fem bilar som åkte för om vi bara var ensamma och skulle krascha ner av någon anledning skulle det vara kört!

Sammanfattat så var det riktigt skoj, och på söndag blev det varmare också. Jag älskar alla dessa små EF resor som fina Nevada IEC:na ordnar! kan inte vänta till nästa, vilket är HOLLYWOOOOOOOOOOOOOOOOO:OOOOD!!!!!! :D

Tävling, hitta mig på bilden! ;)

 

Haha, vindigt?

Help!


Kommentarer
Postat av: jenny

4e från vänster? ;)

2012-03-31 @ 21:23:36
URL: http://rrefuge.blogg.se/
Postat av: Lea

Nope! ;)

2012-04-01 @ 02:48:54
URL: http://blackkey.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0