Hoover Dam

Igår direkt efter träningen så åkte jag och min värdfamilj mer till Hoover Dam bara en halvtimma utanför Las Vegas. Hoover Dam är en gigantisk damm som försörjer Nevada och stora delas av Kalifornien med elektricitet. Den byggdes under 30-talet och många dog i och med det stora bygget. Ifall mänskligheten skulle dö ut, så skulle Hoover Dam vara den mänskligt byggda strukturen, efter Pyramiderna och den kinesiska muren, som kommer att hålla längst, så pass stabil är den. I och med bygget av denna damm så behövde men en plats där de kunde må bra och kunna underhålla sig i och med hårt arbete, och woala, Las Vegas föddes!

Så såklart så ville jag se den historiska platsen som var födelsen till staden jag bor i. Plus så ligger dammen precis på gränsen mellan Nevada och Arizona. I mitten av dammen går denna gräns, vilket är lite coolt.

Det var extremt fint väder! Det var riktigt varmt igår också, och efter träningen så är jag alltid full av energi, speciellt då det går bra på träningen!

 

 

Träningsoutfit weee!! ;)


Kommentarer
Postat av: Lina

BLOGGA!! :@

<3

2012-03-18 @ 20:37:54
URL: http://oddoreven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0