Prom!!!

Igår var det den efterlängtade Prom! Det som man har sätt fram emot hela året. Många har pratat om under en lång tid. Har dragit till sig massa stress och irritation bland folk! All nervositet innan hela balen. Nu är det över och (förhoppningsvis) alla är glada och har massa goda minnen de kan ta med sig!

Min Prom var bra, men inte riktigt som jag hade hoppats på att den skulle vara. Jag gjorde misstaget att bestämma mig att jag skulle gå med han jag skulle gå med, Sage, en av mina närmaste killkompisar, men tydligen inte helt pålitlig visade det sig. Han är känd för att banga till allt han ger sig in på i strot sätt vad det gäller mycket annat också. Han kom med massa ursäkter att han kanske inte skulle kunna gå på prom trots allt. Vilket var lite udda eftersom i början, för typ en månad sedan var det han som var den av oss två som såg mer fram emot det typ och frågade mig dagligen ifall jag hade skaffat en klänning eller ej och att jag måste göra det eftersom vi måste matcha. Sen kommer han samma vecka som Prom och säger att han inte "kan" gå vilket är lite för sent att hitta någon annan att gå med. Men men, nu tycker jag nästan lite synd om honom istället då alla i kören är irriterade på honom för att han inte gick, hehe. Men jag är inte allt för arg på honom. Han är vel vem han är.. :P

Så istället gick jag med mina fina tjejkompisar, gjorde oss i ordning och åkte till The Lakes nära där några av de bor och tog bilder. Efter det åkte vi till dansen som var på en extremt fin lokal med en liten dammliknande, massa fina träd med små lampor tvistade runt de, byggnaden var väldigt öppen med stora glasdörrar. Det såg verkligen ut som Prom på filmer! Det såg i princip exakt ut som det! Ni vet de där lilla runda lusthusen som par i filmen går till och det är lugnt och ensamt och det är musik och de dansar och det är pluttigt och romantiskt? Det fanns där också! Eller det fanns ingen musik på i lusthusen, men jag lovar att det är många skolor som har det också!

I alla fall!

Vi kom dit, mötte upp vänner, tog massa bilder, många komplimanger på varandras utseenden, dans, vilket faktiskt inte var allt för illa som det brukar vara, gick runt, åt lite snaks, såg kungen och drottningen krönas, pratade med folk lite till och sen gick vi vidare! Vi åkte ner till The Strip till en jättefin restaurang där vi åt middag och sedan åkte hem! Jag ville verkligen ta en bild framför Las Vegas skylten med våra outfits, men vi hade tyvärr inte tid med det, men esh då!

Sammanfattat var Prom väldigt roligt och jag tycker inte alls att det var överskattat alls! All stress och förväntning var värt det! Det skulle vara så roligt ifall vi hade någonting liknande i Sverige! Att se dansgolvet, med massa färgglada klänningar och se deras dater i matchande slips och väst. Att se människor från de olika grupperna, som cheerleaders, track and field folk, (faktiskt inte så många football spelare kom jag på), simmare, de som man sågs som lite "ghetto" såg faktiskt väldigt fina ut också! Teater skummisarna, random köreleverna (kärlek till de), andra som man har olika lektioner med och sitter och småpratar med dagligen, populära som nördiga, alla såg väldigt fina och annorlunda ut!


Man kan inte bli mer amerikaniserad än att gå till en salong och fixa sina naglar för prom!



Med min fina kines italienare ^^ <3


Vår kära tjejgrupp.


jag, Solange och Elena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0