Första två skoldagarna sammanfattat och tennis-träning i 45 graders värme

Igår ringde alarmet 4.30, då det var dags för första dagen på High School! Min allra första tanke var: Wow, det är verkligen exakt som på filmer och som jag hade föreställt mig! Cheerleadersen gick runt med sina uniformer, vissa tjejer gjorde till sig med massa stora locktångslockar och massa smink, jättenördiga eller ghetto killar, de killar som ville visa sig coola, folk överallt, trångt i korridorerna, massa prat. Skolbyggnaden var enorm, skolans färg överallt! Det finns inte ett hörn där den mörkröda maroonfärgen inte finns eller skolans maskot målad eller "spartan" skriven på väggarna.

Trots denna positiva chock så insåg jag också varför man har hört så mycket om hur jobbig första dagarna i en ny skola är, hur jobbigt det är för barn vars föräldrar flyttar runt hela tiden, hur man behandlas konstigt som ny. Jag har aldrig fattar det då man har hört om de från filmer, för jag har varit ny i skolor och jag har inte tyckt att det var så jobbigt. I Sverige har man ju sin klass man har alla lektioner med. Här har man lektion med olika människor hela tiden och man har 5 minuter mellan varje klass för att ta sig från ena till den andra, så man är i princip osynlig om man inte visar vem man är. Som tur så blir alla lite "ooh!" då man säger att man är en utbytesstudent eller när de hör ens brytning (jag har fått några kommentarer på att jag har en "söt brytning", haha).

Jag hade en extremt stor tur med att redan känna folk och att jag har lunch efter kören, eftersom det är där de bästa människorna går. Om jag inte skulle känt någon från innan skulle jag ha varit så förvirrad och inte haft någon att sitta med och jag skulle gått hem ledsen igår. Dock går jag fortfarande runt ensam och vilsen mycket eftersom i mina första fyra klasser känner jag ingen! Jag hörde okcså om en ny tjej igår som faktiskt grät igår eftersom hon var ny och inte kände någon. Det är tufft att vara ny i en amerikansk high school!

Dag två var dock mycket bättre. Detta var en mer riktig dag eftersom dag ett var bara att man skulle gå från en klass till en annan och visa att man hittade till klassrummet (för tro mig, det är inte lätt!). Jag har pratat med nya människor jag tror jag kommer bli närmare vän med senare. Folk är verkligen så snälla här och många är väldigt "over the top". Har inte fått så många dumma frågor än. Det var dock en tjej som trodde att Paris låg i England och min U.S. history höll en jätterolig föreläsning om Europa och anledningarna till varför folk valde o lämna Europa. Han pratade inte i dåtid, det var det som var en av anledningarna det var skoj.

Det som jag verkligen har upplevt är att de gör för många onödigt pappersarbete! Jag menar, det tog mig hela eftermiddagen att fylla i samma sak på hundra olika papper! Jag har fortfarande massa papper både jag och min värdfamilj måste fylla i! För allt! Varje lektion jag går på finns det papper för. Bara för att gå med i skolsporterna var man fylla i en bok om att nej, jag har aldrig varit förlamad och liknande.

Apropå sport så var jag på min första tennisträning idag då jag valde att inte dansa i skolan, som jag har nämnt innan. Det gick inte så bra som jag trodde att det skulle, haha, men jag tror jag kommer in i det. Det jag mer känner var ett litet hinder är att det är otroligt varmt ute och solen steker! Men det kändes underbart att röra på sig lite. När det blir lite kyligare tror jag att jag kommer springa på mornarna mer.

Detta är en karta över skolan, lite fel skala dock eftersom det tom. är större! Jag hoppas ni ser siffrorna jag skrev i klassrummen jag är i så ni ser hur jag måste gå. Det ser ganska komplicerat ut kom jag på, fast jag tror inte det är så långt egentligen, det är bara det att 3000 elever ska till 3000 olika ställen samtidigt och då blir det liite problematiskt att ta sig fram, haha!

Kort och gott! Än så länge älskar jag allt (förutom biologin är jag inte ett så stort fan av pga läraren o eleverna verkar lite nja...haha!). Jag ser verkligen fram emot att komma in i det dag för dag. Ha fler jag kan träffa och säga hej till i korridorerna. Åh vad jag älskar detta!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0