Hemma!

Nu är jag äntligen hemma från Ungern! Jag har hunnit göra mycket under dessa två veckor i mitt hemland:

  • Jag har träffat min gamla barndomsvän från skolan jag gick i där (ja, jag har bara kvar en som jag brukar träffa varje gång jag är där trots att jag har i strort sätt hela min klass på facebook. Anledning: vi har glidit ifrån varandra för mycket och skulle inte ha mycket att prata om)
  • Jag har varit på bröllop.
  • varit på musikal och insätt att jag älskar musikaler
  • insätt att jag älskar min födelsestad Budapest som jag bara bodde i dem två första månaderna i mitt liv
  • blivit fångad av vakter
  • sätt platsen av en bilolycka där någon dog (själv såg jag inte det, men tydligen så låg den döda övertäckt vid vägskanten blodig sa min kusin. Själv såg jag alla motorcyckeldelar och den döda kvinnans sko på vägen. Jag mådde dåligt resten av dagen)
  • Käkat lunch med en präst
  • och massa annat kul som att chilla med min familj som är helt galna allihop... vissa på ett bra sätt och vissa inte, haha!
Jag är så att jag tror att jag känner mig mer hemma i Ungern än i Sverige, dvs. så är jag mer ungersk, inte bara till blodet utan sättet också... Svårt att förklara. Men jag skulle fortfarande inte kunna tänka mig att bo i Ungern. Det skulle vara skumt nu och två veckor räckte gott och väl för mig. För varje år som går så känner jag att jag får nog av Ungern. Jag "glider ifrån" det.

Konstig kännsla det här.

P.S: Jag har varit riktigt dålig! inte bara så har jag haft tillgång till normal internet och skulle haft möjlighet att updatera om jag ville utan jag har också inte tagit en enda bild med min kamera i ungern! Så pass dålig var jag! Däremot så kan jag bjuda på några extremt osexiga bildet från min mammas mobilkamera... rikgtit bra kvalite.. eller inte?


Kolla kissen, inte mig! Mycket vackrare syn! ;)


jag och min finaste kusin!


Aletta, Anna och jag


Dålig bild på finaste Budapest!


Tro det eller ej, men min farfar äger alla dessa kossor/tjurar (eller nötkreaturer om vi nu ska vara så petiga) och ännufler! bönderna som vi är, hihi! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0